Gå til innhold

Hjelp med BenQ 24'' fort!

Anbefalte innlegg

Hei, www.komplett.no har et bra tilbud på BenQ V2410 Eco - LCD-skjerm - TFT - 24" nå :D

har letet lenge etter en bra nok tv til å ha på rommet mitt - men ser ut til at dette er en pc-skjerm?

men med HDMI og VGA?

Ble fort i tvil på om dette var en tv eller en pc skjerm eller begge deler, men iallefall - kan man få inn tv kanaler på den? Vet at det går ann å spille ps3 på den pga det er HDMI ;)

Tilbudet utløper fort, så trenger svar rask!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LG har en egnet monitor serie .

M serien (multifunction) skjermer fra LG har innebygd TV tuner m/fjernkontroll + masse tilkoplinger til ulike spillkonsoller etc.

Kjøpte nylig en M227WDP til sønnen som trenger samme greia.

22" med full HD (1920x1080)

Eks på tilkoplinger:

HDMI x2

SCART x2

Composite

DVI

D-Sub

Denne finnes å få kjøpt til rundt 1800,-

Vet det ikke er en 24" men den har samme oppløsning (1920x1080) + TV og alt av tilkoplinger du ønsker deg.

Neste i den samme LG serien er M237WDP 24" og koster ca 2500,- , deretter 27" til ca 3000,-

Lenke til kommentar

Jeg har en V2410 ECO som er perfekt til min bruk, som da primært er Ps3 og PC.

Men om den fungerer som en TV er jeg dessverre ikke sikker på. Men ellers kan jeg bare gi skjermen skryt :)

Lenke til kommentar

Dette er den billigste dekoderen på lefdal.

Til denne trenger man altså et abonnement som koster en viss sum i året. Først og fremst må du finne ut om du trenger dette, eller om dere har kabel-TV eller noe annet.

En PC-skjerm er ikke mye annerledes enn en TV-skjerm, bortsett ifra at TV-skjermer har mulighet for å ta inn tv-signaler direkte. Spørsmålet her er egentlig; må du ha en dekoder for å se på TV i ditt hjem? Spør far'n din.

Endret av Marius5051
Lenke til kommentar
  jaricho skrev (På 23.5.2010 den 8.51):

nei, det må jeg ikke her, har kabel-tv.

Har du analog kabel? Da skal du ikke ha en dekoder, men bare plugge kabelen rett baki tv'en => du trenger en tv, ikke en dataskjerm.

For digital-tv så fungerer det fint med en dataskjerm med hdmi pluss et høytalersett.

Lenke til kommentar

Med en standard PC/LCD skjerm har man ikke manuell kontroll over å velge inn kilde på ved fast tilkopling av flere kilder som PC/Grafikk kort , PS3 , WII , Xbox osv.

Nye M serien fra LG er supre om man skal ha skjermen permanent tilkoplet flere kilder -inkl PC og ha full TV muligheter(analog/analog-kabel-tv/digital-rikstv/digital-rikstv-med-cam).

Man kan f.eks permanent tilkople :

PC via DVI/D-sub (eller HDMI)

XBOX via HDMI#1

WII via komponent

PS3 via HDMI#2

VIDEO/DVD via SCART.

Blueray spiller via HDMI

Kamera via S-VIDEO

TV tuneren koples til enten digitalt bakkenett (tunerene støtter DVB-T/MPEG4 eller analog kabel tv via RF inn.

Inn kilde velger man vha fjernkontrollen eller input knapp på siden av skjermen.

Link:

http://prisguide.tu.no/product.php?productId=109249&view=specifications

For i tillegg å ta inn betalte rikstv kanaler kan du anskaffe en CAM for CI-slot (CA-Modul) som settes i slotten i LG227WDP sammen med et rikstv programkort.

post-35394-1274608449,4143_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...