Gå til innhold

Oppgradering av skjermkort (Pris/ytelse midt på treet)

Khani

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal oppgradere en pc for en god venn av meg. Og jeg lurer derfor på hva som lønner seg mest når det kommer til skjermkort.

Burde jeg vente på gtx 460 eller er det et ATI kort som yter likedan og har en grei pris, helst under 2000 kr.

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ærlig talt ikke hvordan GTX 560 skal yte. Til under 2000 kr ville jeg per idag gått for HD5770 eller 2 stk HD5750 i CF (dersom HK støtter det).

HD 5850 ligger rett i overkant av 2000. Det hadde egentlig vært greit å kjenne til resten av oppsettet hans for å kunne parre maskinen med et fornuftig skjermkort.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Hovedkortet er ukjent siden han mangler manualer og annet.

Det er et msi am2 K9N4 SLI tror jeg siden det står ikke på selve kortet . Men det er et lignende som er listet opp på msi sin hjemmeside.

amd athlon X2 4400+

2gb ddr2 ram

Han ønsker helst å oppgradere skjermkort, psu... etc nå, og så ta resten siden (hovedkort, cpu, ram).

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar alle sammen.

Men jeg tror nesten 5830 kan være noe. Den er vel ikke forresten utrolig grådig på strømmen?

Edit: Tok og regnet ut med en psu kalkulator så det ser ut som han må ha en sterkere psu. I tilegg er den gamle snart 5 år.

Er det forresten noen stor forskjell mellom ytelsen i spill mellom nvidia og ati?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...