geirgp Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 På eu-kontroll fikk min 10 år gamle Accent følgende anmerkinger: (2) Bremserør svekket pga rustangrep - Begge foran - Begge bak - langs tanken (2) Støtdemper lekkasjer - venstre bak (2) Ulyd i hjullager - Venstre foran Dem ville ha 14.000,- for å fikse dette, jeg sa glem det. Har mest lyst å bare bli kvitt bilen, men skjønner at den er ikke mye til et salgsobjekt når eu snart går ut (30.juni). Lurer derfor på hva som må til for å gjøre jobben selv. Jeg er rimelig nevenyttig med verktøy, men har ikke mekket mye bil før. Er ikke redd for å prøve meg frem. Noen med peiling som kan svare på disse spørsmål? 1. Verksted vil ha 14.000, er det mye å hente på å heller gjøre dette selv? 2. Er disse reparasjonene mulige å gjøre uten at man har mekanikererfaring? 3. Noen av jobbene som krever dyre spesialverktøy? På forhånd takk, Geir Lenke til kommentar
halaa Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) så på denne her http://www.ehow.com/video_2328135_removing-left-rear-brake-line.html google litt der så finner du hvordan støtdemper og hjullager byttes. Endret 23. mai 2010 av halaa Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Å bytte bremserør _kan_ være en skikkelig drittjobb. Ville overlatt dette til verkstedet. Hjullager og støtdempere bak greier du fint å skifte selv dersom du er litt nevenyttig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå