Gå til innhold

Kamera med mikk - musikkvideo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som en allround kameramic, vil jeg anbefale Sennheiser MKE 400 hvis du bruker et videokamera i forbrukerklassen. Jeg har både den, Røde Videomic og Røde NTG2. Sennheiseren er best tilpasanigsdyktig når det gjelder videokameraer i forbrukerklassen, samt at størrelsen er mindre enn de andre. Koster ca kr 2000,-. Når det gjelder videokameraer i denne klassen, en nok både Canon og Panasonic gode valg. Hvis du skal ha muligheten til å justere mic-volumet på kameraet (koble ut agc), må du nok opp i et kamera i 7 - 10 000 kroners klassen.

Lenke til kommentar

Det går greit og synke. Har en Roland Edirol R09 lydopptaker. Eksporterer videolyden som wav, åpner den i gratisprogrammet Audacity, legger lyden fra lydopptakeren under og flytter den sidelengs til den passer med kameralyden, klipper til, muter kameralyden og lagrer filen som settes inn igjen i videoredigeringsprgrammet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det var en raring jeg ikke har sett før. Fant den heller ikke på Sony sine norske sider, men til den prisen ser det ut til at det er "løp og kjøp". Du kan jo høre med selger om det er justerbart mic-volume på den, samt hvilken type mic-inngang det er.

Lenke til kommentar

Noen andre tips i forhold til å få best mulig lydkvalitet? Tenkte på svart bakteppe, med lyskastere.

Tips til kamera til ca 4000 med mikrofon input. (minijack). Kan bruke en XLR adapter for bedre lyd

Endret av hermok
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...