Mys1 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Har alltid egentlig lurt på hvordan de som legger ut ps3 og xbox 360 gameplay i HD får det til å ta opp skjermen, og så legge det inn på pc-en som en fil. Vet at man må ha noen bokser eller noe, men jeg aner ikke hvor man får kjøpt de, hva de gjør osv. Kan noen gi meg informasjon om dette her, har planer om å ta opp noe fra tv-en, i høy kvalitet. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Skal du ta det opp direkte på PC må du først og fremst ha en videoinngang, fortrinnsvis HDMI. Jeg vil tro du trenger et TV-kort, men jeg finner ingen på sparket som har noe annet enn DVB-tilkobling. edit: humm, jeg fant denne (ekstern) og denne (intern). begge støtter RCA, men tydeligvis ikke HDMI Endret 23. mai 2010 av srbz Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 HDMI inn: Blackmagic Intensity JFGI -C- Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 HDMI inn: Blackmagic Intensity JFGI -C- Så på den. Er den bedre enn den Hauppage-recorderen? Hvor i Norge får man kjøpt den, og er det egentlig lov, er vel ikke lov å ta opp tv-programmer og så laste deler av det opp på nettet? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Vet ikke helt hva du prøver å oppnå. Hvis du skal ta opp tvprogrammer så kjøper du (dvb s/c/t) tuner. Hvis du ta opp fra en annen høykvalitets HDMI kilde (som ikke er kryptert) kjøper du Blackmagic boksen). Endret 3. juni 2010 av obergeru Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Nå sa du vel at du ville ta opp ps3/x360 gameplay i høy kvalitet, og da må du ha et Blackmagic Intencity eller lignende. TV-opptak er et _HELT_ annet spørsmål. -C- Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Har man en TV-dekoder med HDMI-utgang er det vel ikke det? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jo egentlig. For å ta opp TV fra en dekoder utløser endel gotchas... * HDCP, tror ikke Blackmagic kan ta opp fra HDCP-beskyttede kilder * Skifting av kanal på dekoderen, det fins flere mer eller mindre elegante løsninger for å få til dette... flest mindre... -C- Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Det er faktisk viktigst å ta opp tv-programmer. Planen er å ta opp world cup ski-renn neste vinter, og jeg tror ikke det er HD ,men hadde vært fint om den kunne støttet begge deler. Har en sånn HD PVR fra Canal Digital, slik at jeg da kan recorde programmer jeg har tatt opp, så jeg ikke trenger å være der når jeg skal ta det opp. HD PVR-en har vel HDMI-inngang og sånn komponent, men jeg vet ikke om dette funker til å ta opp osv, vet noen om det? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Du får bestemme deg hva du egentlig vil først siden det er to forskjellige løsninger på det du spør om. Hvis du har en HDPVR så er det vel bare å bruke den til å ta opp tv? Og nei, den har vel ingen hdmi _inngang_. -C- Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Og hvis den har HDMI _utgang_ kan du ikke ta opp fra den med BlackMagic kortet pga. hdcp. Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Du får bestemme deg hva du egentlig vil først siden det er to forskjellige løsninger på det du spør om. Hvis du har en HDPVR så er det vel bare å bruke den til å ta opp tv? Og nei, den har vel ingen hdmi _inngang_. -C- Beklager hvis jeg sa feil, men det jeg vil er å få tv-programmer i høy kvalitet over på pc-en? Og det som er fint med PVR er at jeg kan lagre de programmene, og recorde de etter. For jeg kan vel ikke få de klippa som ligger på PVR-harddisken over på pc-en? Siden du sier at jeg kan bruke den til å ta opp? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Nei det kan du ikke. Det du ønsker kan bare oppnås med et komplett htpc-oppsett. DVB-C kort, kortleser, cam, ekstra programkort. -C- Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Nei det kan du ikke. Det du ønsker kan bare oppnås med et komplett htpc-oppsett. DVB-C kort, kortleser, cam, ekstra programkort. -C- Så det er vanskelig å få det til? Og hvor mye koster det. Finnes det ikke noen sånne dvd-opptakere som man kan brenne filen til cd, så se det på pc-en(også overføre filen så den kan redigeres). Lånte en sånn opptaker, men det var så dårlig kvalitet og tungvint Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Du kan vel regne med at hvis den støtter digital tv så er det ingen måte å få det ut på. For å få opp en htpc med støtte for digital tv må du nok påregne fra 5000 og oppover samt å sette deg inn i endel tekniske løsninger. For ikke å nevne at du må ha et ekstra programkort hvis du ikke skal bruke htpc'en også til tv titting. -C- Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Du kan vel regne med at hvis den støtter digital tv så er det ingen måte å få det ut på. For å få opp en htpc med støtte for digital tv må du nok påregne fra 5000 og oppover samt å sette deg inn i endel tekniske løsninger. For ikke å nevne at du må ha et ekstra programkort hvis du ikke skal bruke htpc'en også til tv titting. -C- Da gir jeg nok opp. Men takk for all hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå