L4r5 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Nå har jeg kuka rundt i ørten timer for å få det til selv. Prøvde å søke, men det var ikke så lett å finne informasjonen. Derfor tenkte jeg at jeg skulle lage denne guiden så dere slipper å slite like mye som meg om dere skulle ha dette infernalske kortet som selvsagt ikke har offisielle drivere til 64bit. Dette er kortet jeg snakker om: Linksys Wireless-G PCI Card WMP54GR with RangeBooster I min søken så fant jeg flere løsninger for WMP54G, men WMP54GR var vanskligere å finne en løsning på. Begge er visst basert på Railink-kort, så mange anbefalte å bruke deres 2500-driver. Det fungerte dårlig på GR-versjonen. Fikk bare error code 10. Løsningen er like enkel som den er dum. Man kan bruke en Gigabyte-driver. Nærmere bestemt Gigabyte GN-WI01GS. Den driveren finner du her: http://www.gigabyte.com.tw/Support/Communication/Driver_Model.aspx?ProductID=985&ver=#anchor_os Trenger du en step-by-step forklaring på hvordan du gjør det så følger den nu: 1: Last ned driveren fra http://www.gigabyte.com.tw/Support/Communication/Driver_Model.aspx?ProductID=985&ver=#anchor_os 2: Pakk driveren ut. 3: Høyreklikk på Computer (Jeg er vandt til engelsk språk så det får dere leve med) 4: Klikk på Manage 5: Klikk på Device manager 6: Under Other Devices så finner du Network Controller 7: Høyreklikk og velg properties 8: Trykk på Update driver 9: velg Browse my computer for driver software 10: dobbeltklikk på Network Adapters 11: Velg Have Disk 12: Bla til der du pakket ut filene og finn Win7x64-driveren ( Hos meg så er det C:\Nedlastinger\comm_driver_wireless_all_v.3.1.2.0.02\Drivers\GN-WI01GS_WP01GS_WI02GM_WP01GM\Win7x64 ) 13: Bla ned til Gigabyte 14: Velg GN-WI01GS mini PCI WLAN Card(Turbo) driver 15: ?? 16: PROFIT! Endret 22. mai 2010 av L4r5 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 Oppdatering: Lenkene i førstepost funker ikke lenger, men gå på gigabyte sine hjemme sider og søk på GN-WI01GS så finner du den ganske raskt. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 sorry for å svare på gammel post, men funker ikke med meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå