Gå til innhold

Anbefal meg et stativ med kulehode


Anbefalte innlegg

Jeg har et D300-kamera (med batterigrep) som jeg føler er litt i tyngste laget for stativet mitt. Det holder kameraet, men ikke mer enn det må virker det som. Hender ofte jeg må rette på det, da det har dratt seg skjevt, så her er det på tide med et bytte.

 

Hva må man opp i når det gjelder pris for å få et "greit" stativ med kulehode?

 

Det skal sies at jeg ikke bruker stativ så veldig ofte, men vil gjerne ha et som jeg kan stole 100% på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det mogleg å ta den av stativet?

Jepp!

 

Det skal nevnes at byggekvaliteten på dette stativet ikke er bedre enn at det ene benet løsnet (jeg hadde for vane å ta kamera+stativ over skulderen) etter noe tids bruk. Det ble veldig greit løst med superlim - nå sitter det bedre enn noen sinne.

Lenke til kommentar

Jeg "sniker" meg inni denne tråden, selv om det gjelder monopod. Jeg vurderer å anskaffe et slikt i tilegg til mine 3-beins stativ.

Manfrotto har en monopod med "uttrekkbare" ben. Har disse bena noe for seg, slik at det kan brukes som en "reserve"-tripod, eller er funksjonen bare en gimmick som ikke er til hjelp i praksis?

Ellers så tar jeg imot med takk eventuelle anbefalinger til gode, ikke alfor dyre, monopoder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...