Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Opplever nedsatt virkelighetsfølelse

djgudleif

Anbefalte innlegg

Hei!

På 17. mai var russefeiringa over, og jeg var i kraftig bakrus etter å ha drukket fire kvelder på rad. (Var ute flere dager i russetida, men dette var altså en firedagers kombo)

Var bedre neste dag, men hadde litt feber og hodepine.

Men jeg kjente også en viss nedsatt virkelighetsfølelse!

Det ble litt bedre, men på fredagen begynte jeg å merke at jeg hadde vondt i halsen, og lymfekjertlene ble hovne.

Fikk ikke sove den natta, med en gang jeg sovna fikk jeg et slags anfall og svetta skikkelig, hadde feber. Jeg var halvvåken når dette skjedde, og det føltes helt jævlig uvirkelig.

Holdt på sånn hele natta, hvis jeg prøvde å holde meg våken ble alt normalt igjen. Satt meg på PC-en og kunne fortsatt le høyt av Simpsons, men tilstanden kom tilbake igjen hvis jeg prøvde å sove.

Minte meg om noe slags panikkfanfall blandet med feberfantasier.

Klokka 6-7 om morran fikk jeg mamma til å kjøre meg bortover til legevakta, der de tok blodprøve. Prøven var normal.

Hos legevakta sa de at jeg trolig hadde øvre luftveisinfeksjon, og ble fort sendt hjem igjen.

Så jeg sitter nok med et virus i kroppen, men det er ikke det som plager meg.

Sliter med litt med en slags nedsatt virkelighetsfølelse... Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det.

Føler meg ikke som meg selv, ting er litt fremmedgjort.

Kan denne tilstanden komme som en bivirkning av alkohol og mange dagers festing?

Har ikke røyka noe hasj eller tatt dop i russetida, men røyka en del vanlig røyk for første gang, men det var bare fordi det var russetid.

Jeg kan føre normale samtaler med folk.

Men det er noe som ikke stemmer, og jeg føler meg litt følelsesmessig svekket.

Jeg kommer meg ikke til fastlegen før om tirsdagen.

Lurer på om noen har opplevd noe lignende?

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Store mengder alkohol kan føre til angst og nervøsitet. Noen får så store problemer med slikt at de ikke fungerer på flere uker etter ett fylleslag. Jeg kjenner flere personer som ikke orker å drikke pga slike bivirkninger. Og de symptomene du nevner er veldig like slik de forteller at de har det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...