Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Altibox Fiber og Utorrent

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jepp, virker som det popper opp i nye og ne men holder seg ikke stabilt. sånn av og på hele tiden, FIkk også en sånn melding: Fant en IP-adressekonflikt

En annen datamaskin på dette nettverket har samme IP som

denne datamaskinen. kontak systemansvarlig for å rette opp i dette problemet.. Sier meg ikke bæra

EDIT:nå fikk jeg nett på 2 av 3 pcer men mista tilgang til ruteren... og så nå får jeg samme ip konflikt greia..

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

jepp, virker som det popper opp i nye og ne men holder seg ikke stabilt. sånn av og på hele tiden, FIkk også en sånn melding: Fant en IP-adressekonflikt

En annen datamaskin på dette nettverket har samme IP som

denne datamaskinen. kontak systemansvarlig for å rette opp i dette problemet.. Sier meg ikke bæra

EDIT:nå fikk jeg nett på 2 av 3 pcer men mista tilgang til ruteren... og så nå får jeg samme ip konflikt greia..

Det er kanskje slik at du bare får én IP av AltiBox? Hos GET er det sånn.. så må man ha en ekstra router for å dele ut lokale IP-adresser.

Lenke til kommentar

joda forstår det. Men får ikke noen forbindelse på det viset heller.. lyser heller ikke at ruteren er koblet til internett. verken på den ene eller andre måten. Nå står den i den netkontakten det står DS på bak rutern. Men føler jeg sliter såpass at jeg får bare gi opp, holdt på i maaange timer uten og komme ett steg nærmere:(

EDIT: dette kom opp: Trådløst LAN-kort Trådløs nettverkstilkobling:

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks :

Koblingslokal IPv6-adresse. . . . : fe80::dc76:2d12:4b77:7f32%11

Automatisk IPv4-adressekonfig. . .: 169.254.127.50

Nettverksmaske . . . . . . . . . .: 255.255.0.0

Standard gateway . . . . . . . . .:

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Er hjemmesentralen (fiberboksen fra altibox) hvit eller svart? Hvis den er hvit, og du har satt den i bridge mode, må du fortsatt bruke PC utgangen. Dersom den er svart og har antenner på siden vil du måtte bruke TV3 dersom du aktiverer bridge mode.

Hvis du har satt hjemmesentralen i bridge mode trenger du ikke og bruke dmz btw. Har du satt sentral i bridge mode er all trafikk åpen. Wifi vil heller ikke fungere på sentralen.

Endret av trainwreck
Lenke til kommentar

Den er hvit. Og som nevnt før. nettverk osv suger jeg hardcore på:p Men skal oppdatere her når jeg har fått meg en ny ruter:p Og angående routern jeg linka til så er det bare fordi en av anmelderne der bruker den på sin altibox så^^ Men har dere noen bedre alternativ og ikke koster en formue så si i fra :D

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Ikke kjøp DIR-615, den har for dårlig hardware. Skal du først kjøpe noe billig, så velg heller.

http://www.ps.no/Art...8186&banid=hwpg eller

http://www.ps.no/Art...i=129029&model=

Uansett, så vil jeg helst anbefale deg å skaffe deg det jeg linket til tidligere, for en router er den viktigste komponenten for å holde seg stabilt på nett. Lønner seg å legge i noen hundrelapper ekstra i steden for å bli irritert når det faller ut.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei! Kan andre av-/bekrefte at de har problemer med nettforbindelsen hvis de bruker uTorrent og har den hvite Zyxel-routeren, NTE+Altibox (P2812). Særlig er det problemer med å "streame" video/film fra steder som youtube, vgtv etc. Og tilkoblingen til Battle.net var uholdbar med konstant frakobling (DC).

Da jeg fikk NTE til å bytte over til "bridge mode" og jeg koblet til egen router forsvant alle problemene. Kan bruke torrent og streaming av video går knirkefritt.

Min router er DIR-300 fra D-Link. I oppsettet til DIR-300 måtte jeg slå av SPI funksjonen da denne trolig virker dårlig med mange tilkoblinger som ved bruk av uTorrent. (Stateful Packet Inspection...)

Lurer på om det er en slik funskjon i P2812 som fører til en crash?!

Det er kanskje ikke særlig lurt å slå av brannmuren i routeren, men håper at den på pc'en holder:)

Endret av wamjdi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...