AndyBay Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Hei Internettet detter ganske ofte av, og eg må ta ut strømledningen og inn igjen for at det skal virke Har Airlink 89300 ruter og fibernettverk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Det er en gjenganger med Jensenroutere og internett som faller ut. Oppgrader firmwareog begrens antall connections i evt torrentprogram. Hvis du vil bli kvitt problemet helt, så kjøp deg en bedre router. Selv bruker jeg ASUS RT-N16 som tåler 300.000 tilkoblinger samtidig. Lenke til kommentar
AndyBay Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Eg har lasta ned den nye firmwaren, men hvordan bruker eg den? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) http://192.168.0.1 Brukernavn = admin Passord = 1234 Endret 24. mai 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
AndyBay Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Internettet har ikkje hoppet av hittil, men er det vanlig at det kommer opp nede i hjørnet at det ikkje er tilgang. Kommer ofte opp en trekant,der nettverkstilgangen er, og når eg flytter musa oppå trekanten så står det at det ikkje er tilgang til internett Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hvis du bruker bittorrent, så sett det igang og se om det får nettet til å konke. Lenke til kommentar
slacky Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Det er nok for mye last på routeren, slik som la7dfa sier. Kan være en løsning å bytte ut router, eller bare slenge inn en switch. Hadde samme problemet (dog med annen router) for noen år siden.. Kjøpte bare inn 3 switcher. Er det mange PC'er på trådløsen, så kan det være problemet. Da må bedre router til. Eller at noen PC'er kobler seg på med kabel. Beste løasningen for all ustabillitet er å finne frem en gammel data, som du setter opp som router. Lenke til kommentar
AndyBay Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Ruteren er jo best i test, men me har 5 PCer og en PS3 på trådløsen samtidig. Det er kansje noe der. Ruteren kommer me ikkje til å skifte! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Best i test betyr nesten ingenting. Du får spørre disse testerne hvor mange samtlige forbindelser mot nettet den tåler, så blir du nok svar skyldig. Hvis den ikke tåler mere enn 200 forbindelser og dere bruker 1000 pga bittorrent mm, så er utfallet gitt på forhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå