kotox Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Hei! Har lastet ned et videoklipp som jeg spiller i min VLC spiller på pc, og filtypen heter .MKV Hvordan kan jeg spille denne på min dvd spiller? Kan enkelt gjøres med AVI filer, men vil ikke lese MKV... Har fått konvertert den til -AVI, men den mioster da masse kvalitet! Noen forslag? Takk! Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) MKV er vel et blueray format om jeg ikke tar feil og da må du nesten konvertere filen over til .AVI eller .ISO og JA den vil gå ned i kvalitet pga Blueray er i HD. Endret 22. mai 2010 av TheHawk Lenke til kommentar
kotox Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Men, kan ikke da denne filen brennes på en bluray plate og spilles av på bluray spiller? Jeg har jo bluray spiller til tv'en... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 .mkv er ikke BluRay format nei, det er bare en container som støtter flere ting, for eksempel i motsettning til .avi kan man lettere ha HD innhold men også andre ting i samme filen slik som flere lydspor og tekster på flere språk. http://www.matroska.org/technical/whatis/index.html Men ja, det er ikke sikkert at spilleren din støtter dette så da må du sjekke dine rippe alternativ og hva du kan beholde og ikke beholde. Lenke til kommentar
kotox Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Veldig usikker på hva du mente nå. Sjekke hva å beholde og ikke beholde? Filen i seg selv er stor, 4GB, og har fått gjort den om til .avi, men da blir det DÅRLIG kvalitet! Må da finnes en måte å kunne få denne til å spilles på min bluray, med USB eller noe? Hva må jeg isåfall gjøre? Hvis jeg skal koble pc til tv, med DVI fra pc og HDMI til tv, så vil vel bildet bli bra? eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå