Gå til innhold

Effektforsterker til CV XLS-15

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, ok.. Tar den til vurdering da, men syns at 10 år er gammelt, når jeg planlegger å ha den lenge selv. Spørs om jeg må spare litt til da, og legge litt mer penger i det. Vil helst ha nytt, brukt er noe andre vil bli kvitt.. Noen som har erfaring med CV-2800? Den er jo ganske rimelig egentlig.

Endret av Celeb0rn
Lenke til kommentar

Har selv en technics forsterker som nærmer seg 30 års-merket, spiller som ny den, noe av det mest brutale jeg har vært borti, 640 watt strømforsyning, og er varm nok til å varme opp et 20kvadrat rom alene.

Når det er sagt så var det litt varierende kvalitet på nad 208, men feilene viste seg de første par årene, så en som har klart seg så langt, vil nok klare seg like langt til.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Dyrt hifi utstyr holder ekstremt lenge og er vel den investeringen man kan gjøre ved siden av hus som varer lengst.

Har selv Aragon/Acurus forsterkere som begynner å dra på åra men det spiller som den dagen de blei pakka opp.

Nad er jo ett merke Hifi klubben har hatt siden de starta opp så det holder nok mål det og.

Lenke til kommentar

Har klart å somle såpass at 208'en ble solgt foran nesa mi... :( Var å fikk høre NAD 216 THX på CV E-315 for et par dager siden, og det låt jo ganske bra, hvertfall en god del bedre enn det H/K forsterkeren min klarer å drive mine XLS-15. Jeg får vel følge med på finn.no og avtorget, kanskje det dukker opp noe snacks etterhvert.

Lenke til kommentar

Dyrt hifi utstyr holder ekstremt lenge og er vel den investeringen man kan gjøre ved siden av hus som varer lengst.

Har selv Aragon/Acurus forsterkere som begynner å dra på åra men det spiller som den dagen de blei pakka opp.

Nad er jo ett merke Hifi klubben har hatt siden de starta opp så det holder nok mål det og.

Har også Aragon med Elektrokompaniet forforsterker. Gammelt men godt :thumbup:

Ville gått for de 2 stk NAD 272 som ligger for salg (dersom prisen er OK, og NAD fortsatt kan brokobles). Har erfaring med 2 NAD 2700 brokoblet, og det var mye krefter samt grei lyd.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

NAD 272 funka som bare juling det, kobla opp en på hver høyttaler og det fungerte knallbra!! Men... Nå trenger jeg nye sikringer i høyttalerene. :p Noen som har erfaring med å sette i større? Det var vel 4A som stod i, ser at dem har 5A på clas ohlson...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dersom du bruker sunn fornuft når du spiller så kan du gjerne bruke en spiker i stedet for sikring. Du hører når du presser på for mye, og gir du for mye gass brenner du elementer. Hør etter når lyden blir forvrengt, diskantene blir skjærende og bassen grøtete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...