Faktum1 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Hei. I slutten av fjoråret (30.12) så ble jeg ansatt i en matvarebutikk. Har jobbet der siden det og trives veldig godt, men skal begynne på skolen til høsten og da må jeg nok si opp for å ha tid til studier. Fra og med rundt den 20 august så begynner jeg å studere. Burde jeg da si opp nå, for å slippe unna 3 måneders oppsigelelsestid? Hvis man sier opp i prøvetida så holder det vel med 2 ukers forvarsel. Planlegger å jobbe i butikken fram til rundt 20 august. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Er jo bare å ta en prat med sjefen din det. Også levere en skriftlig oppsigelse med dato på når du slutter. Selv om du bare har to ukers oppsigelse kan det jo være greit for sjefen din å få vite det så tidlig som mulig, slik at de kan finne en erstatter i god tid. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg tror du misforstår litt Knight, om h*n sier opp nå er h*n fortsatt innenfor prøvetiden sin og har dermed kun 2 ukers oppsigelse. Derimot om h*n venter så vil prøveperioden være over og 3mndr oppsigelse vil ha tredd i kraft. Men som Knight sier, prat med sjefen din om det så kommer dere sikkert til en god løsning for begge parter. Lenke til kommentar
McDouch3 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Bedre å ha en åpen dialog med sjefen. Husk at denne personen kan brukes som referanse til senere jobber. Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Vær åpen til sjefen. Og en annen ting jeg reagerte på, 3 måneders oppsigelse straks prøvetiden er ute? Så lenge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå