Gå til innhold

Søker en eller flere som har kjøpt Windows 7 Ultimate på QXL (jonas85)

Anbefalte innlegg

Etter det jeg greier å goggle frem utifra høyre-klikk på annonse-bilde kilde/url, og følge det derfra, så virker det som et "firma" som står bak. Firmaer kan såvidt jeg vet også kjøpe inn lisenser som dussin-vare til opplæring etc. men er vel begrenset fra å videreselge på åpne markedet.

Uansett -067- tallet i Product IDen forteller at dette ER en lisens fra en MSDN/Technet konto. Og de kan ALDRI selges videre UANSETT.

De som kjøper volumlisens avtaler, får helt andre lisens typer som de kan selge videre.

Så firma eller ikke firma, han selger ulovlige lisenser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk i dag nytt svar fra QXL, og de har ingen planer om å stoppe denne typen:

qxl1f.jpg

Fint om det er flere som har kjøpt fra denne selgeren som poster resultatet sitt her.

Og dere som har kjøpt, bør sende en klage til QXL også, siden de lar personen lure folk også i fremtiden.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått svar fra jonas85 på QXL, og han undersøker nå saken. Trolig har han blitt lurt han også.

qxl1g.jpg

Blir spennende om vi kunne fått et svar fra Microsoft ang dette her. Og det er fortsatt bra om flere kunder som har kjøpt billig Windows 7 / Office 2007 fra samme selger kunne postet resultatet sitt her.

Lenke til kommentar

Er det ikke litt søkt å late som man er i god tro når man selger slike asia-kopier? :hmm:

Selv min 9 år gamle niese skuler mistenksomt når jeg spør om hun vil kjøpe W7 Premium for 299kr og hun sier onkel det der er bare lureri :D

Enkelte nettsider selger denslags W7 i wholesale bulk til stykkpris av 50-60 kroner, hvilket bør få varselklokkene til å bjelle (blandt alle andre kopivarer som moteklær, klokker og vesker, etc)

post-10740-1274624518,9106_thumb.jpg

post-10740-1274624528,6226_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Om jonas85 har betalt så lite for pakkene han kjøpte, så burde han ha skjønt at det var lureri ja.

Men han har nok bestilt, så testet en lisens før han la de ut for salg. Og den lisensen har jo virket å være gyldig.

Men, ja, betaler du under 60 kroner for fullversjonen av Windows 7 Ultimate, og du ikke kjøper direkte fra Microsoft, så bør du skjønne at noe er feil. (ser ut som om du kjøper selve DVD pakken, må du opp i ca 300 kroner per pakke, men likevel, langt under markedspris)

Bakdelen med Microsoft i slike saker, er at de ikke gir deg noe svar om du spør. De henviser til anti piracy enheten, som ikke sender ut tilbakemeldinger.

Og MS er et stort selskap, så en slik rapport tar det uker og måneder før er sjekket opp.

Og i mellomtiden har en rekke "uskyldige" folk kjøpt "katta i sekken".

Bakmennene, de som selger i store kvanta, vet jo hva de driver med. Men innen noen oppdager at det er falske produkter de selger, så er de borte, sammen med pengene.

Så sitter folk som jonas85 og den enkelte kjøper igjen uten et gyldig produkt.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Ja er vel bare tidsspørsmål før MS blokkerer disse serial/key nummrene (de er allerede i gang med det har jeg skjønt) og da vil de som har kjøp på "billigsalg" få seg en ubehagelig overraskelse, eller som det står i bibelen;

"på Dommens dag er det mange som skal bli stående å måpe" :p

Lenke til kommentar

Jeg sendte igår en mail til selger og fortalte om hva som ble avdekket i denne tråden. Idag fikk jeg svar og jeg fikk tilbud om å få pengene tilbake :)

Det er ingen tvil om at selger også har blitt lurt og jeg syns det er utrolig trist både ovenfor selger og hans kunder at det ende slik.

Uansett så vil jeg gi selger honnør for hvordan han løser denne saken :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg sendte igår en mail til selger og fortalte om hva som ble avdekket i denne tråden. Idag fikk jeg svar og jeg fikk tilbud om å få pengene tilbake :)

Det er ingen tvil om at selger også har blitt lurt og jeg syns det er utrolig trist både ovenfor selger og hans kunder at det ende slik.

Uansett så vil jeg gi selger honnør for hvordan han løser denne saken :thumbup:

Det er jo bra at du får pengene tilbake. Bare håper at selger greier å betale tilbake alle da, for etter mine beregninger har han solgt over 50 kopier av Ultimate ( 55x 899 = 44.950 ) og et ukjent antall Home Premium og Office lisenser.

Trolig har han solgt for ett sted mellom 50 og 60.000 kroner. Det har han neppe råd til å tilbakebetale.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

komplett selger home ultimate til 995, dette er vel fullv. og en ekte nøkkel?

Først og fremst er det ikke noe som heter Home Ultimate, det er Home Premium og er IKKE det samme som Ultimate. Home Premium er den tredje beste pakken i Windows 7 serien. Ultimate er på topp.

Her er prisene i dag på komplett:

qxl1j1.jpg

Under ser du billigste Ultimate OEM lisenser:

qxl1j2.jpg

Og under her ser du billigste Ultimate fullversjoner

qxl1j3.jpg

På QXL er det fullversjonen som har blitt solgt, altså samme produkt som det siste bildet.

Lenke til kommentar

Slik at jeg slipper å gå i baret igjen.

Dette er vel tilsvarende som blir solgt på QXL men som er ekte vare?

http://www.amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Programvare/Operativsystem/Microsoft-Windows-7-Ultimate---Full-pakkGLC-00243-888806.aspx

Denne nettsiden kom jeg gjennom å lete i microsoft sine sider og er microsoft sine forhandlere:http://www.microsoft.com/norge/howtobuy/privat.mspx

Hvis det er tilsvarende produkt og at noen her går god for siden og produktet så blir det slik at jeg handler produktet fra denne siden.

Lenke til kommentar

jany66, et lite tips. Ikke kjøp noe før lisensen din har blitt markert som piratkopi. Da får du nemlig tilbud om Windows 7 Ultimate fullversjon for kun 1.200 kroner av MS.

Om du ønsker å kjøpe lisens nå, kan du gjøre følgende for å få opp denne muligheten:

Start Ledetekst (cmd) som Administrator (høyre klikk og velg kjør som Administrator)

Skriv følgende linje: slmgr -ipk 22TKD-F8XX6-YG69F-9M66D-PMJBM

Dette er en blokkert Ultimate nøkkel, og etter noen sekunder vil du få opp beskjed om at Windows 7 versjonen din er piratkopiert.

Du velger så "løs dette på internett"

Da kan du bestille en ny utgave. For å få tilbake en gyldig Windows 7 versjon etter bestillingen, starter du ledetekst (cmd) som Administrator igjen og skriver:

slmgr -ipk xxxx-xxxx-xxxx-xxxx der XXXX byttes ut med den lisensen du fikk fra QXL.

Så når det står at den er installert, går du til http://microsoft.com/genuine og valdierer windows.

Da skal den bli lovlig igjen. Husk å bruk IE til dette, og ikke Firefox/Opera etc.

Her er noen bilder

qxl1j4.jpg

qxl1j5.jpg

qxl1j6.jpg

qxl1j7.jpg

qxl1j8.jpg

Lenke til kommentar

Utrolig at Vista Ultimate er dyrere enn W7 Ultimate. :dontgetit:

Det er ikke noe rart. Det er et produkt som er på vei bort, butikkene juster skjeldent prisen på disse, og de står der de har stått fra før det nye OSet ble lansert.

Slikt ser du også på hardware etc også, om de ikke har salg da for å bli kvitt lagerbeholdningen.

Lenke til kommentar

jany66, et lite tips. Ikke kjøp noe før lisensen din har blitt markert som piratkopi. Da får du nemlig tilbud om Windows 7 Ultimate fullversjon for kun 1.200 kroner av MS.

Om du ønsker å kjøpe lisens nå, kan du gjøre følgende for å få opp denne muligheten:

Start Ledetekst (cmd) som Administrator (høyre klikk og velg kjør som Administrator)

Skriv følgende linje: slmgr -ipk 22TKD-F8XX6-YG69F-9M66D-PMJBM

Dette er en blokkert Ultimate nøkkel, og etter noen sekunder vil du få opp beskjed om at Windows 7 versjonen din er piratkopiert.

Du velger så "løs dette på internett"

Da kan du bestille en ny utgave. For å få tilbake en gyldig Windows 7 versjon etter bestillingen, starter du ledetekst (cmd) som Administrator igjen og skriver:

slmgr -ipk xxxx-xxxx-xxxx-xxxx der XXXX byttes ut med den lisensen du fikk fra QXL.

Så når det står at den er installert, går du til http://microsoft.com/genuine og valdierer windows.

Da skal den bli lovlig igjen. Husk å bruk IE til dette, og ikke Firefox/Opera etc.

Supert.

Takk skal du ha. Da venter jeg til lisensen blir markert som piratkopi og gjør det du beskriver.

Jeg regner med at jeg også får tilsendt nye DVD-er eller at jeg kan laste ned som ISO-filer o.l ?

Endret av jany66
Lenke til kommentar

Du får ekte DVD plater i posten.

Og du får visst lisenskoden sendt rett på eposten står det. Så da kan du i prinsippet bruke den.

Men jeg hadde vel ikke brukt den lovlige Win7 lisensen før jeg fikk de ekte Windows 7 platene. For ingen vet jo om du faktisk har en helt ren Windows 7 installasjon, eller om de har gjemt noe på de falske platene... men trolig er det "ekte" falske Win7 plater de har kopiert.

Ps! Jeg benyttet meg av samme mulighet en gang på Windows XP. Da kom det et bud på døren etter en uke eller noe med Windows XP pro platen.

Men det var den gang.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Du får ekte DVD plater i posten.

Og du får visst lisenskoden sendt rett på eposten står det. Så da kan du i prinsippet bruke den.

Men jeg hadde vel ikke brukt den lovlige Win7 lisensen før jeg fikk de ekte Windows 7 platene. For ingen vet jo om du faktisk har en helt ren Windows 7 installasjon, eller om de har gjemt noe på de falske platene... men trolig er det "ekte" falske Win7 plater de har kopiert.

Ps! Jeg benyttet meg av samme mulighet en gang på Windows XP. Da kom det et bud på døren etter en uke eller noe med Windows XP pro platen.

Men det var den gang.

Okei.

Igjen takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...