Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rusk i forgasseren?

Anbefalte innlegg

Jeg har en honda MT5 som nettopp her kommet ut fra verksted. Når jeg fikk den tok jeg meg en kjøretur og det gikk som en drøm og den turen varte noen timer.

Når jeg skulle dra hjem så begynnte motoren å fuske og den døde til slutt og jeg måtte bruke tid på å starte den igjen. Fikk svar flere ganger men den døde, hørtes ut som at benisen ikke nådde inn.

På siste forøsk så begynnte jeg å kjøre umiddelbart fra start og da kom den seg litt, tok et bar turer frem og tilbake på sletta og da var den som den skulle.

Jeg misstenker at det kan være noe rusk i forgasseren og da lurer jeg på om det er noen som vet om det går ann å gjøre noe med dette utenom å sende deg på verksted igjen eller skru opp hele drtien? finnes det noen veske for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... finnes det noen veske for dette?

Det finnes ingen væske som løser opp rusk i forgasser. Nå er det ikke sikkert det er problemet ditt. Det kan være en luft elelr vannlomme i drivstofftilførsel, evt at filter er tett. Filter kan byttes. Kondens kan trenge kondensfjerner (uvanlig rpoblem på denn delen av året). Det kan også være andre årsaker.

Lenke til kommentar

Er ikke noe stress å sjekke sånt selv uansett da.. Har du moped, skal du skru litt selv. Moped og scooter er selve definisjonen på jallamekk.

ja men du kan tydeligvis det med å makke, det kan overhodet ikke jeg, jeg har en sykkel for å kunne kjøre med, ikke mekke på hele tia;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...