*F* Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Hei! Jesus er sikkert for de fleste kjent som guds sønn. Men en ting jeg lurer på, og ikke har funnet noe svar på er: Når døde Jesus, og hvor gammel ble han? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Han ble 33 år vel? Og døde jomfru... Nå ble han vel egentlig ikke mer enn 29 (eller 37), da vår tidsregning er feil med 4 år så vidt jeg husker.. Det vil si at det er enten 2006 eller 2014 nå.. Og det er vel heller tvilsomt om denne jesusen var noen guds sønn, det er det bare bibelen som hevder... Mye grums i de historiene der.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Vi respekterer selvfølgelig trådstarter og holder oss til topic. Diskusjon vedrørende jesus var guds sønn er off- topic i denne tråden og vil bli sanksjonert mot. MVH KVTL PS: Kommentarer på dette tas ikke i tråden da det er regnet som off- topic. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Nei, Jesus Kristus ble drept påsken år 33 e.Kr. Han ble født år 8 f.Kr under keiser Augustus folketelling, fire år før Herodes døde (år 4 f.Kr) Med andre ord, han levde 41 år før Han ble drept. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 IHS: Kilde på utsagnene takk? Såvidt jeg kunne finne ut med endel googling var at folk ikke er enige om fødselsår, og at man enten kan følge "matthew" eller "luke", som enten vil si: Matthew describes King Herod as the ruler during the time of the Nativity, and Herod died in 4BC. Furthermore, in order to kill Jesus and eliminate him as a rival king, Herod orders the "Massacre of the Innocents" — the killing of all male children in Bethlehem aged two years and under. This means that Jesus may have been up to two years old already by that time, and this sets the Nativity at around 6BC. (wiki) eller: Luke places the Nativity during the Census of Quirinius which took place in 6 AD, although Luke states the conception took place during the reign of King Herod - about 10 years earlier. (wiki) Her er det jo motstridende med ett par år, men historikere er "enige" om at det må ha vært en unnfangelse rundt 4 BC eller litt før. (E. P. Sanders, The Historical Figure of Jesus, Penguin Books, 1993, pp. 10–11.) Ett spennende tema, helt klart, og dødstidspunkt var vel Fredag 3. april 33. Så alderen hans var vel opp mot 40 år, give and take a few. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Med andre ord, han levde 41 år før Han ble drept. Han "stod jo opp fra de døde" igjen, hvor lenge levde han etter det? Lenke til kommentar
Hannis Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Med andre ord, han levde 41 år før Han ble drept. Han "stod jo opp fra de døde" igjen, hvor lenge levde han etter det? Typ 40 dager, tror jeg. Nå ble jeg veldig usikker.. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Jesus, ofte omtalt som "Sun of God" er en symbolsk solmessias, verken mer eller mindre. Jesus døde ikke. Det er sybolsk for at solen "står stille" i 3 dager før den snur ved vintersolverv. Vi feirer ikke Jesu oppstandelse før påske, når det blir flere lyse timer enn mørke i døgnet. Religionen er bare symbolsk, folk som tror at det er reelle berettelser bør få tatt seg en helsesjekk. Folk som helhjertet tror at dette er noe annet enn billedlige fortellinger om astrologiske hendelser, er bevis på at religionen virker etter sin hensikt som maktskille mellom bevisste og ikke bevisste mennesker. Her er forresten det som billedlig menes med at Jesus går på vannet: Endret 27. mai 2010 av BadCat Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Religionen er bare symbolsk, folk som tror at det er reelle berettelser bør få tatt seg en helsesjekk. Jeg lærte på søndagsskolen at det om Jesus er sant, og da er det det! Eller mener du det foregår delvis statsfinansiert hjernevask av norske småbarn? Søren, er det ikke kun muslimene som driver med denslags religiøs styggedom? [retorisk] Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Jepp, hjernevask slik at "vanlige mennesker" føler seg små og underkaster seg for både kirke og stat isteden for å gjøre noe med eget liv og muligheter. Den største synd er å tenke selv. Hodet er kun for å holde hatten oppe. Endret 27. mai 2010 av BadCat Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Diskusjon vedrørende jesus var guds sønn er off- topic i denne tråden og vil bli sanksjonert mot. Da tenker jeg denne tråden er best plassert under historie Reaksjoner tas på PM Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Stikker å lager en tråd om hvem som er sønn til gud jeg da;O) siden jeg ikke kan spørre om det i denne tråden som sier litt om Jesus;) Sønnen til Gud Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 litt info http://faithpromotingrumor.wordpress.com/2005/12/21/when-did-jesus-die-year/ Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Jesus er ikke Guds sønn, det er Guds sol. Store deler a bibelen er også oversatt på en måte slik at den opprinnelige betydningen har blitt feil. At Jesus skal ha sagt: I will follow you to the end of the eon. Har blitt til: I will follow you to the end of the earth. Så kommer tredjepart og sier naivt: "åh hjelp skal jorden gå under." Ett eon er en tidsalder på 2150 år, igjen bare symbolsk. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 nå blirt vell strengt tatt d og refferere til en engelsk oversettelse helt feil , men jeg tviler på at det er så mange her som besitter kunskapen til og lese orginal teksten Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 nå blirt vell strengt tatt d og refferere til en engelsk oversettelse helt feil , men jeg tviler på at det er så mange her som besitter kunskapen til og lese orginal teksten Nå er det vell ikke bevist at Jesus noen gang har eksistert Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Nei, det er ikke historisk nedtegnet at han har eksistert. Et så spesielt menneske ville ha vært nedtegnet. Som jeg har sagt tidligere så mener jeg at det kun er en symbolsk solmesias. Endret 29. mai 2010 av BadCat Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Nei, Jesus Kristus ble drept påsken år 33 e.Kr. Han ble født år 8 f.Kr under keiser Augustus folketelling, fire år før Herodes døde (år 4 f.Kr) Med andre ord, han levde 41 år før Han ble drept. Jesus døde aldri, han kommer tilbake Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Nei, Jesus Kristus ble drept påsken år 33 e.Kr. Han ble født år 8 f.Kr under keiser Augustus folketelling, fire år før Herodes døde (år 4 f.Kr) Med andre ord, han levde 41 år før Han ble drept. Jesus døde aldri, han kommer tilbake ifølge hvilken historiebok ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå