Jajakanskjedet Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Hei Jeg har veldig lyst til å begynne med fluefisking. Har hørt at det skal vere effektivt å fiske etter sjøørett eller villaks i sjøen med fluer også? Problemet er at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal gjøre det. Hvordan kaster jeg? Hva er vitsen med å dra ut snøret osv... Og når jeg endelig har kastet ut fluen, skal den bare ligge der? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 I sjøen bruker man streamere eller imitasjoner av reke, sild/sil/brisling, sandkutling, børstemark eller tangloppe. Kordan man drar inn disse varierer jo etter ka du fisker med... feks så trekker du inn fiskeimitasjoner fort inn mens tangloppe/rekeimitasjoner trekker man sakte inn. Har tilgode å få laks i sjøen med flue men til sjøørreten er det knallbra! Du kan jo prøve å få tak i Runa kabbe's film "Sjøørret på flue" Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Den filmen ser bra ut...jeg kommer til å bestille den snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå