Gå til innhold

Nytt Tv i sommer :) 46-50" til ca 7k

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg tok en runde på Elprice og Elkjøp idag, hadde egentlig dennei siktet, men ble enormt skuffet over bildekvaliteten når jeg så den i på Elprice. Men jeg fant to stk Samsung:

46" LCD

46" LED

Men det merkelige var at når jeg var på Elkjøp, virket den LG 47" mye bedre enn på Elprice, mulig det var lysforholdene som spillte inn?

Jeg greidde ikke å fatte en beslutning og velger å spørre folk på forumet om råd og tips.

Tv'en skal jo logisk nok bli mest brukt som TV :tease: , men jeg fikk ikke se i butikken hvordan de oppfører seg med PC tilkoblet. Jeg ser film via PC, jeg surfer på nettet og jeg har også planer om å spille litt på den, hvis jeg får tid. Blir vel spill som AoC xp, Quake ET og sikkert litt Starcraft 2 når det kommer.

Så hva blir det ultimate da; LCD,LED,plasma?

Høyttalere er jeg fullstendig likegyldig til, da jeg har anlegg/headset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis skjermen ikke er justert som de fleste skjermer ikke er hos disse el kjedene så vil nok bildet kunne være skikkelig ræva.

Skal du se mest film er plasma ett godt valg, men til mer allround bruk er nok en LCD LED tv det beste valget.

Det blir jo testet apparater rundt om på Lyd og Bilde, Dinside etc hele tiden så det kan hende du kan finne noen relevante tester.

Jeg skal også ha meg ny tv men jeg venter på at de nye modellene fra Samsung med innebygde parabol tunere kommer til Norge utpå sommeren en gang.

Lenke til kommentar

Jeg har lest en del tester rundtom ja, men liker å se på TV'en i butikken.

Det virket som kontrasten var stillt inn i overkant høy, så det kan jo være tilfellet, men fristet skikkelig med en slik LCD-LED.

Tror jeg kanskje venter litt og der om det kommer et knalltilbud å hoppe på.

Det er jo ikke så mange modeller på markedet enda, noen som vet om de kommer til å falle litt i pris eller om de holder seg jevnt?

Så forresten noen Sharp 46" LED i prisguiden som hadde utrolig lite energiforbruk, som også frister litt. Noen som har erfaringer med Sharp som TV-produsent?

Ser ut som jeg må oppjustere budsjettet skal det bli noe ja. Finner jeg en LED 46" 1080p 100hz noe under 10k i sommer er jeg happy

Endret av NorvegianDad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...