Gå til innhold

Speedtouch 780 WLT - "Authentication Failed"

Anbefalte innlegg

Jeg har et veldig merkelig problem med modemet/ruteren min. I går ettermiddag sluttet internettforbindelsen å virke. På modemet er det et lys som blinker grønt når internettforbindelsen fungerer. Denne lyser ikke i det hele tatt nå. Men når jeg bytter om til Telenor DHCP (bruker PPPoe elns atm) lyser den grønt, men problemet vedvarer. Innstallere et Telenor-program som skal hjelpe meg å kartlegge disse problemene, og den viste at problemet lå i internettilkoblingen. Men nr jeg så ordentlig etter, viste den at den ikke hadde funnet et modem. Tror dette har noe med at dette programmet er seks år gammelt (jeg innstallerte det i dag i håp om å få løst problemet).

Feilmeldingen jeg får fra ruterens side på browseren er "Authentication Failed".

Kan gi nærmere beskrivelser hvor det trengs. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror kanskje det er greiest å ringe Telenor om det. For har vært borti et tilfellet hvor et modem nektet å logge seg på. Da måtte de kjøre en slags konfig hos Telenor for å få det opp å gå igjen.

Det har ellers kommet flere versjoner av det programmet Telenorhjelpen vet jeg, men personlig syns jeg det fungerer bedre å logge inn på selve modemet å konfigurere enn å bruke det programmet. Programmet klarer ikke gjøre noe mer enn det du selv kan gjøre inne på modemet.

Forøvrig. Når du ber modemet om å koble til med PPPoE, da må du legge inn brukernavn / passord manuelt. Ved å sette det til DHCP vil modemet selv forsøke å hente brukernavn / passord fra serveren. Hvilken instilling modemet skal ha er det Telenor som kan svare på. Det varierer nemlig fra sentral til sentral.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...