Stigma Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Hei, Jeg trenger forslag til programvare som kan ta en full scan av harddisk (helst inkl. S.M.A.R.T) og gi en oversikt over den generelle helsen til harddisken. Jeg skal gjenbruke en del gamle disker i en ny NAS tenkte jeg, men mange av disse er relativt gamle og har ikke vært brukt på lenge. Jeg vil gjerne ta en grundig test på dem før jeg faktisk implementerer dem inn i systemet. Kom med forslag. Det trenger ikke nødvendigvis å være gratis programvare dersom det finnes noe betalware som er betydelig bedre. -Stigma Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Western Digital har et OK diagnostic program. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Beste programmet vil jeg si er produsentens eget diagnoseprogram. PS: Best resultat får du også ved å velge "for DOS" versjonen. Data Lifeguard Diagnostic for DOS Drive Fitness Test/OGT Diagnostic Tool (CD image) HUTIL / ES-Tool SeaTools for DOS Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) ligger vel mange diagnostic tools paa ultimate boot cd Endret 22. mai 2010 av LiNwin Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2010 Takk for alle tips så langt. Det er desverre litt forskjellige merker av HDDer, ellers hadde det vært litt enklere kanskje, men jeg vil gjerne kunne bruke samme programmet på alle for riktig sammenligning. -Stigma Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Hva med MHDD fra HDDGuru http://hddguru.com/software/2005.10.02-MHDD/ Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Speedfan leser av SMART data og linker til en webside som "tolker" dataene for deg. Lenke til kommentar
DionysosDale Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Prøv HD Tune Pro. Dette lar deg benchmarke lese og skrive ytelse, teste alle funksjoner, gir all SMART informasjon, skanner etter feil på disken og viser generell helse på disken. Har selv brukt dette programmet til å kontrollere over 20 gamle harddisker. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 http://sourceforge.net/apps/trac/smartmontools/wiki Lenke til kommentar
johome Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Acronis har nylig gitt ut et gratisprogram - Acronis Drive Monitor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå