Deluxus Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Får noen måneder siden klarte jeg å ødelege min forgje gaming pc. fikk da et budsjet på 7000 kr til å kjøpe en ny en. Så det jeg lurte på er hva er den beste pcen derre finner til 7000 kr ? kan godt gå en tusing over. helst 15-17 tommer kult vis pcen hadde klart å runne det komende spillet APB eller Bad company 2. Takker =) Endret 21. mai 2010 av Deluxus Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Se på MSI GX 720/740. Litt dyrere, men vel verdt! Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Se på MSI GX 720/740. Litt dyrere, men vel verdt! Link ? Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 GX 740 og GX 640. Kan kjøpes hos Amentio eller Multicom Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Du skal være oppmerksom på at GX640/GX740 sliter med ekstrem støy og varmeutvikling og har fått ræva kritikk i tester. Men hvis man er døv og vil ha billige maskiner som yter bra i spill så er de absolutt et alternativ. Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 leste dette så noen andre alternativ ? Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Om du har en vifte under PCen som denne, vil det gå fint. Som regel når du bruker en spill pc, bruker du headset. Du hører ikke støyen. En tilnærmende lik PC koster opp mot dobbelt så mye. Ved å kjøpe en "Notebook kjøler" vil varmeproblemet ikke være et problem, og støyen vil i mitt syn ikke være et så stort problem. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 De vanligste grafikkortene som sitter i maskiner til den prisen, og som duger til spillene du nevner i medium oppløsning er HD 5650. Det er endel modeller å velge blant fra 6900 til 9000kr. Det fantes en billigmodell fra Packard Bell som kostet 5995kr men den er trukket fra de fleste butikkene pga problemer med piping fra lydkortet, bortsett fra den feilen så er de gode maskiner. Netonet har fremdeles noen lignende modeller på sine nettsider til rundt 5900kr. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Om du har en vifte under PCen som denne, vil det gå fint. Som regel når du bruker en spill pc, bruker du headset. Du hører ikke støyen. En tilnærmende lik PC koster opp mot dobbelt så mye. Ved å kjøpe en "Notebook kjøler" vil varmeproblemet ikke være et problem, og støyen vil i mitt syn ikke være et så stort problem. Vi snakker om nesten 50 decibel her, det vil være plagsomt selv om du bruker ett headsett. Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Du vil jo ikke få så høyt decibel når du har en ekstra vifte under! Viftene vil ikke gå på fult da, ettersom det ikke blir så varmt. Det er jo logisk. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Du vil jo ikke få så høyt decibel når du har en ekstra vifte under! Viftene vil ikke gå på fult da, ettersom det ikke blir så varmt. Det er jo logisk. Du må lese testene på disse maskinene før du kommer med kreative forslag, mye av problemet med dem er at de bråker nesten like mye når maskinene er idle som når de går på full last. Men som sagt det er ingen som betviler spillytelsen til disse maskinene, så hvis man kan leve med ekstremt støynivå så løp og kjøp. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Jeg rister på huet til folk som skal kjøpe en gaming-laptop.. En bærbar maskin blir aldri en gaming-maskin, når skal folk lære dette..? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Jeg rister på huet til folk som skal kjøpe en gaming-laptop.. En bærbar maskin blir aldri en gaming-maskin, når skal folk lære dette..? Det er vel en sannhet med krafige modifikasjoner. Det er mange bærbare som er flotte og spille på, noen er endog lagd med spilling som eneste formål. Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Du må lese testene på disse maskinene før du kommer med kreative forslag, mye av problemet med dem er at de bråker nesten like mye når maskinene er idle som når de går på full last. Men som sagt det er ingen som betviler spillytelsen til disse maskinene, så hvis man kan leve med ekstremt støynivå så løp og kjøp. Har bestilt PCen og for meg blir det neppe et problem. Jeg rister på huet til folk som skal kjøpe en gaming-laptop.. En bærbar maskin blir aldri en gaming-maskin, når skal folk lære dette..? Bærbar maskin funker fint til spill. Skilte foreldre og en stasjonær pc funker ikke. Drakse med seg en stasjonær pc til og fra mor og far, blir i forhold til en bærbar på trynet. Edit: Med en ekstra vifte under når du spiller mener jeg og tro at støynivået ikke blir plagsomt. Om det så skulle være så høyt, ville en ha hørt støyet på videoene av PCen som er lagt ut på youtube. Jeg hører det ikke. Endret 22. mai 2010 av Bartin Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Har skilte foreldre og hytte. derfor jeg har lyst på bærbar Men noen som kan linke noen bra pcer som koster fra 7000- 8500 kr ? trenger ikke bluray å alt det tullet. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Har skilte foreldre og hytte. derfor jeg har lyst på bærbar Men noen som kan linke noen bra pcer som koster fra 7000- 8500 kr ? trenger ikke bluray å alt det tullet. Dette er jo en grei maskin til 6 tusen. Og en slik en kan jo være noe for deg om du vil ha litt større skjerm enn 15.6". Endret 24. mai 2010 av fUsiOn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå