Gå til innhold

kjapt ned i vekt.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lyst til å gå ned minst 5 kg til jeg skal til Danmark i sommerferien, helst mer. Det er ca 40 dager til. Tror dere at jeg klarer det? Hvis jeg ikke spiser godteri etc i uka, og ikke så mye i helgene, og motstår fristelser som ligger i skuffen. Har også tenkt til å starte med intervall trening (4x4) 2 ganger i uken.

Har lest at hvis man har lyst til å gå ned i vekt, så skal man ha i seg 3 g protein pr kg kropsvekt. Har også tenkt til å begynne med det.

Takker for alle svar nå :)

Endret av dragon95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett på den lenken du sendte. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal lage et skjema der jeg skriver hva jeg skal spise. Kan du hjelpe meg med det?

Har lest litt om Gerilja Kardio, men jeg har ikke sett noe om hvor mange kilo man går ned på de 8 ukene det programmet varer. Noen som vet det?

Jeg vet jo det at det varierer fra person til person, men sånn ca?

Endret av Juliess
Dobbelpost
Lenke til kommentar

Har lest litt om Gerilja Kardio, men jeg har ikke sett noe om hvor mange kilo man går ned på de 8 ukene det programmet varer. Noen som vet det?

Nå må du slutte å tenke snarveier og kort tid. Jeg har mine tvil om gerilja kardio, da jeg aldri har kommet over en person som faktisk har orket å fullføre dette programmet.

Uansett er det ingen problemer å gå ned de kiloene du ønsker på denne perioden, men det krever mindre mat og mye trening. For to år siden gikk jeg fra 96 kg til 70 kg på en kort nord-norsk sommer. Ca 3 kilo i uka basert på et sunt kosthold og mye rolig jogging ute. Var ikke noe problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Nå må du slutte å tenke snarveier og kort tid. Jeg har mine tvil om gerilja kardio, da jeg aldri har kommet over en person som faktisk har orket å fullføre dette programmet.

Uansett er det ingen problemer å gå ned de kiloene du ønsker på denne perioden, men det krever mindre mat og mye trening. For to år siden gikk jeg fra 96 kg til 70 kg på en kort nord-norsk sommer. Ca 3 kilo i uka basert på et sunt kosthold og mye rolig jogging ute. Var ikke noe problem i det hele tatt.

Okei.

Kan jeg få den kostholdplanen din? Hvis du fortsatt har den? Eller kan du lage en til meg? For jeg vet ikke så mye om kosthold. Men jeg vet jo så klart litt, for jeg vet jo hva som er sunt og ikke, og hva det er mye og lite proteiner osv i..

Endret av dragon95
Lenke til kommentar

Om du kan alt om hva som er sunt og ikke vet du mer enn meg :) Sett opp en list over ting du skal få i deg hver dag, ting du mener er sunt, fordel disse utover 3 måltider. Pass på at du er i et kcal-underskudd og at du får i deg mye protein, 3g protein per kg ca.

Angående hjelp til kostholdsplan så har jeg aldri fulgt PSMF. Anbefaler at du leser gjennom et par ganger til, og om du har spørsmål kan du lese på forumet på www.myrevolution.no og eventuelt spørre der om du har spørsmål. Geriljakardio anbefales ikke.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ingen kostholdsplan. Jeg trente mye og spiste sunt. Uansett vil en kostholdsplan alltid være tilpasset aktivitetsnivå, vekt og høyde. Hadde jeg hatt et treningsprogram ville det nok neppe hatt samme effekt på deg.

Proteiner er uansett mest viktig for de som vil ned i vekt samtidig som de beholder musklaturen. Dersom du ikke trener styrke ville jeg ikke hengt meg så ekstremt mye opp i dette.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ingen kostholdsplan. Jeg trente mye og spiste sunt. Uansett vil en kostholdsplan alltid være tilpasset aktivitetsnivå, vekt og høyde. Hadde jeg hatt et treningsprogram ville det nok neppe hatt samme effekt på deg.

Proteiner er uansett mest viktig for de som vil ned i vekt samtidig som de beholder musklaturen. Dersom du ikke trener styrke ville jeg ikke hengt meg så ekstremt mye opp i dette.

Jeg trener styrke 6 dager i uka nå, men skal trappe ned til 4. Pluss en dag eller 2 der jeg jogger.

Men jeg har blitt litt forvirra, for noen sier at man skal ta 2,5g protein per kg kroppsvekt hver dag, mens andre sier 3g. hva er riktig?

Lenke til kommentar

Det der er helt individuelt, men teorien er at du skal ta ca. 2-3g per kg kroppsvekt dersom du ønsker å øke i muskelmasse, og ca. 3-4g per kg kroppsvekt dersom du slanker deg og ønsker å bevare muskelmassen.

Edit: Fra Advanced concept 2.0:

http://myrevolution.no/advanced-concept-kosthold-v2-0/

Parasympatisk dominant, eller diett med høyere kaloriunderskudd:

2,5-4g protein pr kg kroppsvekt – tilsvarende 150-210g for ei dame på 60kg og 225-360g for en mann på 90kg

Sympatisk dominant, eller i oppbyggingsfaser med nok kalorier:

2-2,5g protein pr kg kroppsvekt – tilsvarende 120-150g for ei dame på 60kg og 180-225g for en mann på 90kg

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Det der er helt individuelt, men teorien er at du skal ta ca. 2-3g per kg kroppsvekt dersom du ønsker å øke i muskelmasse, og ca. 3-4g per kg kroppsvekt dersom du slanker deg og ønsker å bevare muskelmassen.

Edit: Fra Advanced concept 2.0:

http://myrevolution.no/advanced-concept-kosthold-v2-0/

Parasympatisk dominant, eller diett med høyere kaloriunderskudd:

2,5-4g protein pr kg kroppsvekt – tilsvarende 150-210g for ei dame på 60kg og 225-360g for en mann på 90kg

Sympatisk dominant, eller i oppbyggingsfaser med nok kalorier:

2-2,5g protein pr kg kroppsvekt – tilsvarende 120-150g for ei dame på 60kg og 180-225g for en mann på 90kg

Okei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...