Bjorn94e Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hei! Jeg tenker da å snart begynne med stencil kunst, hvor jeg trenger et redigeringsprogram, først å fremst til å lage stenciler, men og gjerne/kanskje til å redigere bilder med. Det jeg lurer på er: -Er GIMP et bra program for dette? -Hva kan man gjøre i photoshop som man ikke kan i GIMP? -Er det avgjørende om jeg har photoshop eller GIMP for at stencilene skal bli bra? -Fins der en prøve versjon av photoshop, altså at man kan prøve det gratis evt. en gratis versjon? (er ikke så keen på å bruke masse penger på et bilde redigeringsprogram) Lenke til kommentar
AndyBay Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Du kan laste ned en prøveversjon av Photoshop CS5 som varer i 30 dager. Du kan eventuelt få tak i en kode eller bare reininnstallere prøveversjonen etter dei 30 dagene. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Personlig synes jeg Gimp er håpløst; men dette er smak og behag selvsagt. Lenke til kommentar
Bjorn94e Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Du kan laste ned en prøveversjon av Photoshop CS5 som varer i 30 dager. Du kan eventuelt få tak i en kode eller bare reininnstallere prøveversjonen etter dei 30 dagene. Hvor får jeg tak i denne prøveversjonen ? Er den akkurat som hvis du kjøper det, bare at det varer i 30 dager, eller er det en begrenset versjon? Lenke til kommentar
Bjorn94e Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Personlig synes jeg Gimp er håpløst; men dette er smak og behag selvsagt. Hvorfor synes du det da ? men vet du noe om hvor bra det faktisk er og om photoshop er mye bedre? Vil du si man blir begrenset med GIMP? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Er fullversjonen med tidsbegrensing. Ser du heter Bjorn94e, betyr dette at du er 16 år? Ikke for å være frekk, men jeg tviler på du har råd til å kjøpe / er klar over hva denne fullversjonen av CS5 koster. Koster faktisk 7-8000 kroner. Lenke til kommentar
Bjorn94e Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Er fullversjonen med tidsbegrensing. Ser du heter Bjorn94e, betyr dette at du er 16 år? Ikke for å være frekk, men jeg tviler på du har råd til å kjøpe / er klar over hva denne fullversjonen av CS5 koster. Koster faktisk 7-8000 kroner. Det som var poenget... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Er fullversjonen med tidsbegrensing. Ser du heter Bjorn94e, betyr dette at du er 16 år? Ikke for å være frekk, men jeg tviler på du har råd til å kjøpe / er klar over hva denne fullversjonen av CS5 koster. Koster faktisk 7-8000 kroner. ..Men så er han sikkert til gjengjeld elev, og får Adobe-produkter til studentpris. CS5 Extended koster en del mindre for studenter - 199€ + moms, som skulle være såvidt over 2000 NOK.. Endret 24. mai 2010 av Trondster Lenke til kommentar
TGB Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Personlig synes jeg Gimp er håpløst; men dette er smak og behag selvsagt. Hvorfor synes du det da ? men vet du noe om hvor bra det faktisk er og om photoshop er mye bedre? Vil du si man blir begrenset med GIMP? For meg går dette på effektivitet; Gimp har mye bra (inkludert content aware fill), men for min del er det så ekstremt lite effektivt å bruke. Etter mitt syn er funksjonalitet og grensesnitt til CS5 ganske enkelt overlegent Gimp. Noe som sannsynligvis henger sammen med ressurser og penger som pushes inn i Adobe sin pakke. Men dette er mitt syn, lov å ha en annen oppfatning. Edit: Tro meg, jeg har virkelig prøvd å jobbe med Gimp i håp om å spare pengene det kostet for Adobe Photoshop CS4 og nå CS5. Endret 24. mai 2010 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå