Gå til innhold

hjelp til kjøp av ninja/samurai sverd

jaricho

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 13 år gammel gutt som samler på kniver/sverd jeg har 3store samekniver (blad på rundt 27cm), en av jubileumsknivene fra filmen Rambo 1, denne kniven er kun laget i 10.000eksemplarer fordelt i hele verden + flere :D

Jeg har tenkt å kjøpe et ninja eller samurai sverd til samlinga mi i løpet av sommerferien, vil ikke ha noe møkk som ikke kan kutte igjennom et brød engang!

Men poenget er at jeg ikke vet om noen i butikker i Norge som selger sånt:/ bor i Oslo, men vil helst vite om en trygg nettside hvor jeg kan kjøpe sverdet jeg er ute etter, må heller ikke være altfor dyrt.

Jeg er også fult klar over at man må være 18år eller mer for å kjøpe hvilket som helst sverd, men vet at jeg får lov av begge foreldrene mine så ;)

Ninja/samurai sverdet skal brukes til ''utstilling'' elr lettere sagt: tenkt å henge det opp på en vegg på rommet mitt, men må alikevel være litt skarpt.

Håper at noen her kan gi meg tips til nettsteder hvor jeg kan kjøpe ninja/samurai sverd! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er en 13 år gammel gutt som samler på kniver/sverd jeg har 3store samekniver (blad på rundt 27cm), en av jubileumsknivene fra filmen Rambo 1, denne kniven er kun laget i 10.000eksemplarer fordelt i hele verden + flere :D

Jeg har tenkt å kjøpe et ninja eller samurai sverd til samlinga mi i løpet av sommerferien, vil ikke ha noe møkk som ikke kan kutte igjennom et brød engang!

Men poenget er at jeg ikke vet om noen i butikker i Norge som selger sånt:/ bor i Oslo, men vil helst vite om en trygg nettside hvor jeg kan kjøpe sverdet jeg er ute etter, må heller ikke være altfor dyrt.

Jeg er også fult klar over at man må være 18år eller mer for å kjøpe hvilket som helst sverd, men vet at jeg får lov av begge foreldrene mine så ;)

Ninja/samurai sverdet skal brukes til ''utstilling'' elr lettere sagt: tenkt å henge det opp på en vegg på rommet mitt, men må alikevel være litt skarpt.

Håper at noen her kan gi meg tips til nettsteder hvor jeg kan kjøpe ninja/samurai sverd! :D

Her er i alle fall en trygg og sikker norsk side. http://www.knivkompaniet.no/index.php?main_page=index&cPath=2

Lenke til kommentar

jepp, skal ikke brukes i kamp eller noe da xD

gidder heller ikke å bruke 6000dollar på et sykt pent og håndlaget sverd :S

kommer nok til å se på en del forskjeligge der en liten stund nå, er på LAN nå forresten, så bruker nok litt extra god tid :D

jeg er av den typen som har veldig vanskelig å bestemme seg for ting -.-

Endret av jaricho
Lenke til kommentar

Autentiske katana-sverd kommer fort opp i 20-$30000, hvis de er smidd på gamlemåten av en japansk mester. Men de selger ikke sverdene sine på postordre uansett. Du får helt fine og billige kopier. Du sier jo selv du ikke skal slåss med det eller bruke til å skjære brød, så hvorfor det skal være "litt skarpt" skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Vil ikke ha helt sløvt heller, men litt skarpt for morro skyld, sånn at hvis de som kjenner på det ser at det bare er sykt sløvt og ubrukelig.

Har bstemt meg for å kjøpe dette: Sverdet

Bestiller senere idag eller en av de nestkommende dagene, og tusen takk for alle tips :thumbup:

Endret av jaricho
Lenke til kommentar

Autentiske katana-sverd kommer fort opp i 20-$30000, hvis de er smidd på gamlemåten av en japansk mester. Men de selger ikke sverdene sine på postordre uansett. Du får helt fine og billige kopier. Du sier jo selv du ikke skal slåss med det eller bruke til å skjære brød, så hvorfor det skal være "litt skarpt" skjønner jeg ikke.

En "vanlig" person ville nok ikke fått kjøpt et ekte sverd, smidd på den gamlemåten. Seff om du har uendlige lommer, så kan du kjøpe alt. Men de fleste smierene må kjenne kunden, og må ha en viss tillitt til kjøperen. Dette er fordi det kun var samuraien som fikk æren av å bære et slikt vakkert våpen.

Og så vidt jeg vet, så er det ulovlig å ta med seg ekte samurai-sverd ut av Japan, da det regnes som nasjonalskatter. Var i Japan juli 2009, da kjøpte jeg med meg ett par, og måtte testes nøye før de gikk gjennom tollen i Japan. Edit: Altså jeg kjøpte replica

Jeg ville bare komme med denne tilleggsinfoen :)

Men Swordcompany.com har også mye morsomt!

Endret av baNteX Kaa
Lenke til kommentar

Er du redd for å bli svindlet? Knivkompaniet ser da ut som en seriøs webshop så det er nok ikke noe å være redd for.

Hvis du handler på Qxl eller Finn og forhåndsbetaler for en vare så er sjansen definitivt til stede for å bli svindlet, men jeg har bare gode erfaringer med norske firmaer som selger over nettet.

Lenke til kommentar

Ok, nå ble alt lettere for meg, tusen takk :new_woot:

har selv kjøpt en rambo-kniv på nettet, men der måtte man sende kopi av leg. for å vise at man var over 18år osv. så den var særiøs, har handlet på finn.no 2ganger før også, kjøpt ps3 på nettet - så skjønner ikke hva jeg bekymrer meg for xD

Tror at den er 100% særiøs nå, skal ikek plage deg mer :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...