Gå til innhold

Har noen erfaringer med IDE-USB adaptere?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på om noen har erfaringer med IDE-USB adaptere slik som dette:

http://cgi.ebay.com/2-1-USB-2-0-IDE-Adaptor-Cable-CONVERTER-portable-/220589913306?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item335c2ef4da

Jeg har nemmelig en haug med gamle IDE disker fra en gammel server som bare virker litt for dumt å kaste vekk. Jeg skal også bygge en ny atom basert NAS maskin, så det hadde vært kjekt om disse fungerte tilfredstillende. Hastighet er ikke så farlig om er suboptimalt. Jeg forstår at det er en konsekvens jeg må forvente av USB2 grensesnittet.

Vedig spesifikt - vet noen om power-shutdown på harddisken vil fungere over en slik adapter? Det hadde vært greit å ha tiglang til alle de gamle diskene mine, men jeg vil ikke ha typ 8 slike disker som jeg veldig skjeldent vil bruke stå og gå aktivt hele tiden.

Ellers vil jeg gjerne høre egne erfaringer med denne typen adaptere.

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis maskinen du skal bygge har mulighet for å kunne legge til IDE-kontrollere via PCI eller PCIe, så vil jeg i alle tilfelle tippe det er en minst like god løsning.

Har ikke testet USB-IDE selv.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Har brukt en slik USB til IDE og det fungerer veldig bra, riktig nok mest til å hente ut data fra gamle disker men kan sikkert fungere greit på mer permanent basis også. Vet ikke hvordan den du fant på ebay er men kan sikekrt gjøre jobben, billig var den hvertfall.

Lenke til kommentar

Hvis maskinen du skal bygge har mulighet for å kunne legge til IDE-kontrollere via PCI eller PCIe, så vil jeg i alle tilfelle tippe det er en minst like god løsning.

Har ikke testet USB-IDE selv.

Dette hadde jeg nok vurdert om det ikke var for at det skal brukes med et atom/ion itx kort som kun har èn PCI-E ekspansjonsport.

USB porter derimot har jeg massevis å bruke av, så dermed hadde disse vært spesiellt ideelle.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...