kaolla89 Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Ja, dette omslagsarket mitt har blitt forsinket, så det er ikke noe stress med frist enda, om noen skulle bekymre seg på mine vegne med det.. men ihvertfall, jeg får da dette snart, og har søkt på universistetet i Bergen. Noen på folkehøgskolen jeg gikk på, som har søkt på HiO eller UiO.. er sikkert samme prosedyre på alle de skolene.... vel, de sa at man ikke trengte å sende inn vitnemålene fra videregående, siden det er blitt registrert og er tilgjengelig for høyskolene på data. Men foreldra mine sier at man må sende med videregående-skole vitnemålene sine i omslagsarket, og de sa at broren min hadde gjort det... hjelp? o.O Jeg vet jeg skal sende med fhs vitnemålet, men de fra vgs? er det noe særlig big deal om jeg sender med vgs vitnemålene selv om jeg kanskje ikke skal gjøre det? bare sånn for sikkerhetsskyld.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Det skader ikke å sende inn vgs-vitnemål, men du trenger det ikke hvis du gikk ut fra en offentlig vgs, da vitnemålet ditt er tilgjengelig på nasjonal vitnemålsdatabase. Men da må du logge inn på minside og gjøre det tilgjengelig (http://www.norge.no/minside/). Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Sjekk på samordnaopptak.no om vitnemålet ditt ligger der. Hvis ikke må du sende det med sammen med omslagsarket. Og ja, du bør absolutt sende med vitnemålet fra folkehøgskolen, selv om det bare er snakk om et par poeng. Alle monner drar, vet du. Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Det skader ikke å sende inn vgs-vitnemål, men du trenger det ikke hvis du gikk ut fra en offentlig vgs, da vitnemålet ditt er tilgjengelig på nasjonal vitnemålsdatabase. Men da må du logge inn på minside og gjøre det tilgjengelig (http://www.norge.no/minside/). det står at jeg ikke har noe vitnemål lagra.. "Det finnes ingen vitnemål i NVB for deg. Dette skyldes sannsynligvis at du har vitnemål som ikke omfattes av NVB (se over)." Rart. jeg har gått helt vanlig vgs Men da må jeg sende inn da tenker jeg! takk uansett! da fant jeg ut det Endret 25. mai 2010 av kaolla89 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Mitt ligger heller ikke i nasjonal vitnemålsdatabase. Jeg ringte skolen og spurte hvorfor, de hadde ikke en gang hørt om greia! Så sånn er det.. Jeg sender papirkopier hvert år jeg søker.. Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 siste året mitt på vgs var i 2009 ja kan hende skolene ikke har sendt det inn, men da funker det fint å sende inn selv ser det ut som ^^ Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg mener bestemt at rådgiveren vår (vel, en av dem altså) sa at dette er første året med digitalt vitnemål. Det varierer kanskje fra fylke til fylke? Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Mitt vitnemål ligger online, og jeg fullførte videregående i 2008. Kanskje praksisen varierer fra fylke til fylke? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg mener bestemt at rådgiveren vår (vel, en av dem altså) sa at dette er første året med digitalt vitnemål. Det varierer kanskje fra fylke til fylke? Jeg hadde digitalt vitnemål i 2008 i hvert fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå