torry Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Jeg vurderer å gå til innkjøp av AMD XP 1700+. Strømforsyninga mi leverer 250W. Jeg har ikke altfor mye stash i maskina mi, bare en CD-brenner ut over det essensielle. Jeg vil i tillegg plassere en vifte i front (fra før har jeg en ekstra bak). Er det nok med 250W for dette oppsettet? Kan jeg kjøpe ny strømforsyning separart (hva koster det?) Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Kan gå hvis strømforsyninga er av god kavalitet. Hvis du opplever ustabilitet med den du har med ny prosessor kan det være at den er for svak. Microplex har et stort utvalg av separate strømforsyninger. [ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2002-01-29 22:11 ] Lenke til kommentar
allanalv Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Vil anbefale deg en 300watt eller mer på det systemet, det kan vel gå med 250 men ikke fullt så stabilt. som sagt før har microplex.no et godt utvalg av psu. lykke til Lenke til kommentar
baquero Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Jeg har XP1700+ + en del "stæsj" uten noen som helst problemer med min 250W PSU. Hadde heller ingen problemer med mitt gamle kabinett som hadde 230W PSU. Med mindre du skal ha 10 SCSI-disker i kabinettet ditt er det nok ingen vits i å invistere i ny strømforsyning. Baq Lenke til kommentar
Donten Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Det er vel bare til å se på max power consumption på de respektive tilkoplede deler, og så addere seg frem til "worst case scenario". PSU skal garantert levere 250W stabilt, altså kan du bevege deg ganske tett opptil denne "grensen" før du i det hele tatt trenger å vurdere å bytte. Med 2 IBM 75 GB disker, 1 DVD og 1 CDRW, samt nettverkskort, firewirekort, skjermkort osv osv blir det en del til sammen, men du kommer i alle fall et stykke på vei med 250W. Nevner for ordens skyld at jeg har 340 W PSU på min maskin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå