Gå til innhold

Spillertråd - Marouane Chamakh

Xanman

Anbefalte innlegg

29. Marouane Chamakh

gun__1274459445_chamakh1.jpg

Navn: Marouane Chamakh

Draktnummer: 29

Nasjonalitet: Marokko

Fødselsdato: 10. 01. 1984

Fødested: Tonneins, Frankrike

Posisjon: Spiss

Høyde: 188 cm

Overgang: Bordeaux

Kontrakt: Ukjent

Arsenal-debut: Ikke gjennomført

Tidligere klubber: Bordeaux

Informasjon om spilleren:

Fredag 21. mai signerte Marouane en langtidskontrakt med Arsenal etter åtte sesonger i Bordeaux. Under denne tiden spilte han 293 kamoper og scorte 79 mål. I 08/09-sesongen vant Bordeaux den franske ligaen, mye takket være Chamakh som scorte 14 mål. Denne sesongen har han spilt en stor rolle i klubben som kom til kvartfinalen i Champions League. Han er født og oppvokst i Frankrike, men spiller for Marokkos landslag da foreldrene kommer derfra. Han har 27 mål på 53 landskamper. Wenger har fulgt Chamakh i lang tid, og endelig har han signert. Han er kjent for å være høy, sterk og god på hodet i tillegg til at han har en utsøkt teknikk. Han er også en hard kjemper som alltid blør for drakta.

This is a dream come true and a great joy to be joining Arsenal. My goal was always to play in the Premier League and Arsenal was the choice of my heart.

Without any hesitation, Arsenal was my preferred club. The team and history of Arsenal, they make me dream. My goal was to join Arsenal out of the all the English clubs because it is a club that makes me dream and I have been a fan since I was a child.

I’m very excited about playing at Emirates Stadium in front of the Arsenal supporters. I have heard many great things about the stadium and I cannot wait to be playing there in an Arsenal shirt.

I will give my best to this Club, the Club that I used to support. We have many great players at Arsenal and I will be giving everything to help the team win trophies next season.

Jeg gleder meg!

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The 26-year-old has reportedly agreed a five-year deal on wages of around £50,000-a-week.

Jeg tror virkelig at Chamakh kommer til å bli god i Arsenal-drakten. Han ser ut til å være akkurat hva vi trenger, og her har han mye bedre spillere rundt seg enn han hadde i Bordeaux. Kan ikke vente til neste sesong! Håper Wenger henter flere stjerner, for dette var herlig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Wenger var jo utrolig søt.

Men jeg tror han gjør det veldig bra. Utrolig god hodespiller.

Wenger var jo utrolig søt.

Men jeg tror han gjør det veldig bra. Utrolig god hodespiller.

Lenke til kommentar

Før jeg får se Chamakh i aksjon for oss er det vanskelig å si noe fra eller til om dette, men magefølelsen er god. Digg at vi kjøper han inn såpass tidlig, slik at han får lang tid til å komme seg inn i laget. Vermaelen var i samme situasjon, og det ble jo ikke så altfor galt.

Lenke til kommentar

Hans arabiske røtter tatt i betraktning tror jeg navnet egentlig uttales med en såkalt "harkelyd" på slutten, som i spansk J/H. Chamakhhh. Tipper likevel den engelske uttalen er tsjamak.

edit: Jepp, jeg sjekka opp dette og det stemmer. Jeg kan lese litt arabisk, og det ble noe som mæroan æl tjsamekh

med harkelyd på slutten, som i tysk "bach". Litt usikker på vokalene though.

edit2: overså at det faktisk står en "sh" lyd.. Da er det altså "shamakhhh". Nærmeste engelskuttale blir isåfall shamak.

Endret av Urmaker
Lenke til kommentar

Det beste med denne avtalen er at jeg tror det blir mer sannsynlig at Cesc blir, siden denne avtalen gikk så tregt så tror jeg at Wenger har spekulert i og kansje kreve Zlatan + X sum penger for Cesc, noe som hadde gjort Chamakh unyttig for oss.

Bare spekulasjoner fra min side though.

Lenke til kommentar

Nye bilder offentliggjort på http://www.arsenal.com/news/news-archive/marouane-chamakh-exclusive-pictures

gun__1274553396_chamakh03.jpg?ic=269750T

Jeg har helt enorm tro på denne mannen. Wenger er en røver på transfermarkedet, og når han kjøper spillere på denne alderen blir de nesten alltid kjempesuksesser. Dette er en mann Wenger har beundret i mange år, og jeg tror spillestilen hans vil passe perfekt inn i PL. Gleder meg noe helt sinnsykt til pre-season!

Lenke til kommentar

Hans arabiske røtter tatt i betraktning tror jeg navnet egentlig uttales med en såkalt "harkelyd" på slutten, som i spansk J/H. Chamakhhh. Tipper likevel den engelske uttalen er tsjamak.

edit: Jepp, jeg sjekka opp dette og det stemmer. Jeg kan lese litt arabisk, og det ble noe som mæroan æl tjsamekh

med harkelyd på slutten, som i tysk "bach". Litt usikker på vokalene though.

edit2: overså at det faktisk står en "sh" lyd.. Da er det altså "shamakhhh". Nærmeste engelskuttale blir isåfall shamak.

Jeg har alltid sagt Shamak.. Passer meg fint å forhåpentligvis ikke endre på uttalen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...