Gå til innhold

Problemer med World of Warcraft

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettop begynt å spille litt world of warcraft igjen, etter å ha hatt en veeeldig lang pause. Jeg har også fått meg ny data, og merker noen problemer :-/

Når jeg har wow på aller høyeste grafikk, og har 1280x1024 i oppløsning. Problemet mitt er att jeg har mistenksom lav FPS og mistenksom høy Latency..

Jeg ligger konstant på 60 i FPS, og Latency ligger på 150-200 og kan hoppe opp til 318 noen få ganger.. Jeg skjønner absolutt ikke hvorfor. Jeg har ikke noe dårlig internett, burde vertfall ikke ha så lav høy ping med dette internettet :

821884901.png

Det med FPS har vell med selve datamaskinen å gjøre, som jeg vertfall ikke forstår. Jeg har nettop oppgradert maskinen min og har de delene her :

Prosessor : AMD Phenom II x4 965 Processor (4 CPU's) 3.4 GHz - Black Edition

Skjermkort : XFX Radeon HD 5850 1 GB

Minne/Ram : 8.1 GB

Er ikke helt sikker på det andre jeg har, men jeg har vertfall nytt hovudkort også. Tror ikke det er noe med driveren, oppdaterte de for litt siden. OS'en jeg bruker er Windows 7 Ultimate 64Bit, og jeg har DirectX 11 om det har noe å si

Noen som vet hva problemet kan være? På Counter-Strike: Source har jeg 300 FPS, og 25 i latency .. :-/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør prøve å få tak i et Program som heter FasterPing eller noe slikt, det lå på curse.com sin wow add on side før, det tok meg fra ca 180 til 60-80 i ping :)

Din FPS er fordi du har satt din monitors refresh rate til 60, antageligvis vil ikke skjermen din vise mer enn 60 FPS uansett om du har mye mer "teoretisk" sett, bare unødvendig bruk av ressurser ;)

Lenke til kommentar

FasterPing saken Cemi nevner endrer noen registery settings, som meg bekjent så virker ikke dette nå lenger da WoW har lagt inn en workaround (TCP_NODELAY) (les for direkte info rundt "problemet": http://en.wikipedia.org/wiki/Nagle%27s_algorithm)

FasterPing hjalp ihvertfall på min når jeg kjøpte ny pc for 6 måneder siden, etter den såkalte fixen. Måtte laste ned noe ekstra greier for at det skulle hjelpe for Windows Vista, my mulig at det er det som hjalp, men pingen ble ihvertfall bedre.

Lykke til med å få ordnet det, og som de sier, 150-200 ms er ikke mye i WoW.

Lenke til kommentar

Hva rabler dere om?

"kalkulert ut fra inn og ut hastigheten på nettet ditt"

Dette er totalt bull.

WoW kalkulerer ping ut i fra TCP ACK svartidene sist jeg sjekket, med andre ord ikke "ekte" ICMP ping.

Ble nok et veldig dårlig svar, det jeg skrev. Beklager det.

Det jeg mente var at ping er tiden det tar å sende en datapakke fra klient til server og tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...