Gå til innhold

hjemreiser i militæret

Anbefalte innlegg

Hei!

eg skal inn i militæret 17.August i artilleribataljonen i indre troms (setermoen leir)

Eg lurte på hvordan det er med dekking av hjemreiser og sånn ca hvor ofte vi får reise hjem ?

eg snakket med en person, men husker ikke navnet og hun sa at de dekket 90% ved alle hjemreiser?

og 100% på noen(mener det var 8)..Gjelder dette også fly ? altså at vi får 90% på hjemreiser med fly de helgene vi har fri og vil hjem ? eller er det kun tog? evt hva dekker de med fly?

For eg er jo såpass langt vekke fra Bergen at buss, tog vil jo bruke alt for lang tid

Mente eg hørte noe om at ved over 10 timers reise var fly den muligheten vi skulle benytte..

eg har nemlig en kjæreste her hjemme, så er litt interressant hvor ofte eg får reiset hjem, og hvor mye eg får dekket

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får dekket permreisene, mao dei tidene du skal vere ute av leir, reiser utenom dei fastsatte får du ikkje dekka, mao kan du ikkje fly gratis på helgeperm.

Må eg betale fulle priser da? får eg ikke dekket noe i det hele tatt på helgeperm ?

Lenke til kommentar

Du får dekket permreisene, mao dei tidene du skal vere ute av leir, reiser utenom dei fastsatte får du ikkje dekka, mao kan du ikkje fly gratis på helgeperm.

Må eg betale fulle priser da? får eg ikke dekket noe i det hele tatt på helgeperm ?

Det er korrekt. Men du får 90% rabatt på buss og tog om du reiser i uniform.

Er for øvrig 6 betalte hjemreiser, pluss en velferdsperm som må søkes om.

Lenke til kommentar

Skal også til Setermoen i august (Pbn), og jeg lurer på om det i det hele tatt er mulig å dra på vanlig helgeperm uten å ta fly? :p

Hvis jeg skal hjem til Nord-Trøndelag uten å fly, blir det vel buss fra Setermoen til Fauske på et eller annet vis, og nattog til hjembyen min. Toget går rundt 22:00 fra Fauske og er fremme rundt 6:00 lørdags morgenen.

Er det mulig å komme seg til Fauske tidsnok til å ta toget?

Må isåfall ta tog nordover igjen på morgenen søndag, og komme fram til Setermoen på kvelden.

Nei her blir det dårlig med vanlig helgeperm tror jeg :p

Lenke til kommentar

Bussen fra Narvik til Fauske går klokken 0700 og 1600. Da er du i Trondheim henholdsvis klokka 2210 og 0800 (usikker på nøyaktig når du er framme med nattoget). Bussene fra Setermoen til Narvik har jeg ikke helt kontroll på, men de korresponderer ikke. Tar du morgentoget nordover, er du i Narvik 2300. Da kommer du deg ikke til Setermoen med offentlig transport om kvelden, men jeg tror det går en buss til Tromsø (via setermoen, altså) klokken 0540 fra Narvik. Det er da mulig å nå morgenoppstilling på setermoen med nød og neppe.

Men jeg anbefaler det absolutt ikke.

Lenke til kommentar

Takk for informasjonen dere gir. Jeg skal til samme stedet som deg, TS, og i samme avdeling. Jeg er da så heldig at hjemmet mitt er i Bærum, like utenfor Oslo. Så det er et godt stykke, for å si det sånn.

Hva er best for meg da? Stikke til Tromsø og smake på utelivet der (har litt lyst til det innimellom). Eller er det mulig å bruke helgene på å trene litt ekstra osv?

Endret av Goldshoten
Lenke til kommentar

Fint mulig å trene i helgene, ja. Du kommer garantert til å dra til Tromsø noen helger, men du har nok ikke råd til å dra på byen 4 helger i måneden. Velferden på Setermoen er bra, og det er veldig mange soldater der, så du skal nok klare å ikke dø av kjedsomhet.

Lenke til kommentar

Jeg fikk dekket alle mine hjemreiser, var i turnus ordning, og siden det ville ta over 20 timer for meg å reise hjem uten å fly, dekket militæret flyreisen.

Vet ikke om regelverket er sånn fortsatt, men er verdt å undersøke.

Edit: mente grensen var 20 timer reisetid.

Endret av lain
Lenke til kommentar

50% med tjenestebevis og 90% med uniform på.

Det gjelder all kollektiv transport utenom fly og lokale busser.

Får ikke mer enn 50% på lokale busser, men det blir billig likevel.

Betalte vel ca 50kr hjem fra Stavanger > Bergen og 24kr fra Bergen og hjem.

Lenke til kommentar

Grensen er 10 timer, og de dekker bare 7 reiser. Punktum.

Vel, godt mulig det er det nå. Men jeg flydde kr.sand - oslo og retur 2 ganger i mnd betalt av militæret, så da har det evt blitt forandret siden jeg var inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...