Gå til innhold

Lagg med ny bærbar på css

Anbefalte innlegg

Hei. Har kjøpt meg en multicom bærbar til noen "lapper" Her er noen speccs

intel core i7 1.73

8 gig minne

ati mobility radeon hd 5870 1 gb

win 7

Så til problemet. Spiller noe css, og opplever der at andre oppfatter meg som at jeg lagger. Har riktige rates,drivere og alt det der. Nettet er også stablit, har stabil ping, men allikevell så "smålagger" jeg. Spiller også mw2 og har ingen problem i det spillet. noen som har noen tips på hva det eventuelt kan være?? Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Css bruker cpu mer enn skjermkort utifra hva jeg husker. Så derfor kan jeg spille uten lagg på min hp skolepc med alle innstllinger på fullt. Den har 2.4ghz intel dual core og intel interngrert møkkagrafikk. Men den kjører spill nogenlunde bra alikevel.

Lenke til kommentar

Kjente feilkilder:

Harddisk forårsaker lagg.

Trådløst nettverkskort forårsaker lagg.

http://sites.google.com/site/quiethdd/ Prøv quiet HDD og skru av alt av strømsparingsfunksjoner på harddisken.

Oppdater til siste versjon av driverene til nettverkskortet, men i mange tilfeller er det hardwaren som forårsaker problemene - ikke driver. Prøv å skru av det trådløse kortet og bruk det vanlige nettverkskortet for å finne ut om det er problemet.

Lenke til kommentar

Forresten gå i steam-høyreklikk css- properties- set launch options og så skriv -console

Start opp spillet med konsollen oppe og ikke kryss den ut. Gå inn i en server.

Skriv så net_graph 1

Du kan også bytte ut entallet med et annet nummer opp til 5 husker jeg rett.

Ta et screenshot av det og post det her.

Dette er bare en måte og måle fps og annen info mens du spiller.

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar

Css bruker cpu mer enn gpu og derfor kan jeg kjøre css hos meg med en hp nettlaptop (Skolepc) Mens andre spill slik som battlefield 2 og nyere sliter.

Problemet tror jeg at er at cpuen blir stresset for mye, siden den bare er på 1.7ghz. Og bare de nyeste spillene fra steam/valve støtter mer enn 2 kjerner på prosessoren. Også har de eldre spillene liten bruk av grafikkort.

Så processoren er på en så lav klokk kombinert av bare bruk av 2 kjerner og vil derfor skape lagg/lav fps i spillet.

Hastigheten på nettet er veldig god med 22 i ping.

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar

prøvde med hwinfo32. fikk temperaturer på 70+ ved gaming. Merker ikke laggen min så ekstremt selv. er bare av og til. merker det ikke noe på fps. har en stasjoner som er på samme nettet, der har jeg ikke noe lagg... skal bestille en laptop cooler og teste om det blir noe forskjell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...