Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog \ showcase: 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble faktisk bedre enn jeg trodde med den grillen. :)

Ja syns ikkje det ble så ille :)

Er mer spent på hovedlyktene som kommer.

Fant et litt bedre bilde da, ser jo ganske bra ut her.

5889_pa-l-149.jpg

Endret av JVMyhre
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her var det lite med kommentarer i de siste gitt. :thumbdown:

MEN, Coilover settet "FK Silverline 70/70mm" kom idag, så pakket ut dette og tok noen bilder.

6ddefba8.jpg

4b30c34d.jpg

4506591d.jpg

6289c628.jpg

Ser at gjengene er ca 140mm lange, betyr dette at eg teoretisk sett kan senke bilen 140mm? Forde om det bare er godkjent 70mm da, men..

De nye hovedlyktene kommer rett over helga i følge Håkon Sandberg hos P&R.

Kom med innspill! :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ble litt sent før vi kom i gang på lørdagen med å montere coilover settet, så rakk bare å montere fremme.. Prøvde med ca 3-4cm med gjenger igjen å stille ned på, å fikk på hjula å smalt den i bakken, de endte slik..

35385_1534989659751_1385125208_31424570_4476858_n.jpg

35385_1534989739753_1385125208_31424572_1744783_n.jpg

35371_1534990379769_1385125208_31424576_39961_n.jpg

35371_1534990299767_1385125208_31424574_335782_n.jpg

Måtte da justere den opp en del, bilder kommer nok i morgen når eg får montert bak også :)

Lenke til kommentar

Du kjører den så lav til å begynne med ja!

Ser veldig bra ut dette, blir spennende å føle de nye veiegenskapene tenker jeg! :)

Ja ble veldig lavt dette, tørr ikkje tenke tanken på hvor lav den hadde blitt om vi hadde satt den helt på bånn, altså 3-4cm lavere enn på bildene :whistle:

Men ja, enda nå bare vi byttet dette foran, så er det noe helt annet å kjøre, fra båt til race oppsett nesten, føles sånn :)

Endret av JVMyhre
Lenke til kommentar

Blir nok helt sikker knallfornøyd når du får på bak også! :)

Kunne du ha prøvd å justere senken slik at dekkene går akkurat i flukt med hjulbuene? Tror det hadde sett skikkelig pent ut, og kanskje du slipper å skrape så mye asfalt som du sikkert kommer til å oppleve nå! Etter hva jeg mener, KAN det bli litt overkill med så mye senk på en Passat.. :roll:

Lenke til kommentar

Blir nok helt sikker knallfornøyd når du får på bak også! :)

Kunne du ha prøvd å justere senken slik at dekkene går akkurat i flukt med hjulbuene? Tror det hadde sett skikkelig pent ut, og kanskje du slipper å skrape så mye asfalt som du sikkert kommer til å oppleve nå! Etter hva jeg mener, KAN det bli litt overkill med så mye senk på en Passat.. :roll:

Planen var å få den sånn at det akkurat ikkje subber i hjulbuene, om det blir helt i flukt med hjulbuene veit eg ikkje om det blei, litt høyere enn det kanskje, har justert den opp etter bildene som er over her som sagt, bare ikkje tatt bilder ennå.. Skal få tatt når eg har justert bak også ! :)

Etter min mening blir aldri en Passat for lav om det ikkje subber :innocent:

Lenke til kommentar

Mente flukt med ytterkanten av hjulbuen, slik:

(O

( <-- ytterkanten til hjulbue

O <-- dekk

Bildet ligger på siden, men regner med at du skjønner det. :)

Åjaa, sånn du mente ja, tenkte litt feil her, men skjønte det nå :)

Lenke til kommentar

Nå har eg stilt opp foran, og senket den litt ned bak, har akkurat 5,5cm igjen med gjenger foran, og 4cm med gjenger igjen bak. Kunne heilt sikkert hatt den litt lavere bak, men mtp at eg skal ha stereo etterhvert, og helst kunne kjøre med full bil når de er nødvendig, så prøver eg i denne høyden midlertidig.

IMG_1328.jpg

IMG_1329.jpg

IMG_1330.jpg

IMG_1331.jpg

IMG_1332.jpg

IMG_1333.jpg

IMG_1334.jpg

Vurderer også å gå tilbake til de hel-røde baklyktene mine, da disse eg har nå ikkje var så pene som eg syns helt i starten.

c7927062.jpg

43320d56.jpg

(Før senk)

Også venter eg fortsatt på de nye hovedlyktene, håper de faller bedre i smak enn baklyktene.

5889_pa-l-149.jpg

Comments plz? :innocent:

Lenke til kommentar

Driver å funderer litt på valg av felger. Kikket mye på BBS LM rep., Keskin KT1 og Zito WP762.

Keskin KT1;

40b90363.jpg

BBS LM rep;

45fccd72.jpg

Zito WP762;

(Fant ikkje bra nok bilde til å manipulere over på min bil)

zito_wp762_05.jpg?1280269625

Hva synes dere passer best? Evt. noen her inne som har noe av dette til salgs? :)

Lenke til kommentar

Enig at baklyktene ikke passet så godt. Hadde kanskje vært finere med noen rød/blanke med LED. Litt skeptisk til hovedlyktene også men må se ossen det blir på bil først.

Skulle jeg valgt felger måtte blitt noe alà BBS LM eller dette:

Bild~114.jpg

Ellers; nydelig med senk! :thumbup:

Lenke til kommentar

Enig at baklyktene ikke passet så godt. Hadde kanskje vært finere med noen rød/blanke med LED. Litt skeptisk til hovedlyktene også men må se ossen det blir på bil først.

Skulle jeg valgt felger måtte blitt noe alà BBS LM eller dette:

http://www.unsere-halle.de/mediac/400_0/media/Bild~114.jpg

Ellers; nydelig med senk! :thumbup:

Mange takk!

Har sett et par med disse lyktene før, men det var blanke, mine skal være svarte, så det kan bli spennende. Men håper det blir bra.

Ja de felgene der er pene, er vel R8 felger dette?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har eg motatt de nye lyktene, å de var ihvertfall veldig pene når eg tok de ut av eskene, ser frem til å få montert de! Noen som kan gi meg en kjapp guide på hvordan eg demonterer å monterer hovedlyktene på denne bilen? Så eg slepper å knote så mye med det når eg kommer hjem fra jobb inatt. :innocent:

Prøvde å ta noen bilder med mobilen i farta, ble ikkje så bra, men dere ser hvordan de ser ut ihvertfall :)

d64614b8.jpg

647303dc.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...