Knaker Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Jepp. Har en bærbar pc som har knaket og gått på 98SE, men så ville jeg ha innpå Win2000. Klusset startet i forbindelse med fjerning av en partisjon og deretter skaping av 1 ny NTFS partisjon. PC'en hang seg fullstendig og jeg måtte starte på nytt. Når jeg nå starter pc'en får jeg meldingen: Invalid partition table... Kan noen hjelpe meg? Har prøvd med boot disk som jeg har laget på den stasjonere pc'en, men det virker ikke som om den bærbare sjekker disketstasjonen i det hele tatt. Setter stor pris på tips! Lenke til kommentar
madder Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Har hatt det samme problemet... spesielt når det gjelder installasjon av XP på Raid... lekte meg litt for mye med partisjoner osv. Lang historie... Først må du sjekke bios på maskina om diskettstasjonen er stilt inn riktig.. hvis du har diskettstasjon på kabel (m.a.o. ikke i maskina [eks for å få plass til cd-rom e.l.]) stapp den i maskina... funker ikke dette, er det neste du bør gjøre å ringe leverandøren av maskina, evt. produsenten Les hele lista før du setter i gang... 1. ikke tro du klarer å ta vare på noe av det som ligger på den disken... alt blir bare skrot. 2. lag en bootdisk (anb. : http://www.topqualityfreeware.com/~jchojna...ks/wbootess.exe ) 3. finn gdisk (om du ikke finner det på noe nettsted, last ned demoutgaven av Norton Ghost... den ligger der. (gdisk.exe) 3. boot opp med bootdisk 4. stapp inn disketten med gdisk og skriv følgene: a:gdisk 1 /mbr /wipe (OBS! dette vil fjerne ALT som ligger på disken, ikke bare partisjonen - kan ikke gjøres om) 5. stapp inn alle ekstra disker og installer din windows... da er disken din brukbar igjen... (og nei det er ingen annen god løsning) - madder [ Denne Melding var redigert av: madder på 2002-01-29 22:22 ] [ Denne Melding var redigert av: madder på 2002-01-29 22:27 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå