Balrog11 Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hei Jeg kjøpte meg ny rambrikke med håp om bedre ytelse på spill, men jeg merker ikke noe forskjell. Er det mulig at jeg har satt inn brikkene på feil måte eller noe, eller at det er en brikke som ikke "passer inn"? Jeg ser også i cpu-z at det står channel: singel, og der stod det dual før, men dette har visst minimalt å si i følge en fyr som jobbet i datakjeden i møllergata, stemmer dette? screenshot fra sisoft sandra: Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Det står du har Maks installable memory til 4GB? Hva sier 'egenskaper' på 'min datamaskin' at du har i den nå? Mer enn før du satt inn brikken? Om maskinen starter - er det et godt tegn. De bruker å whine om det er feil minne / du får ikke inn en brikke som ikke passer. Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 det står jeg har 3,50 gb installert. Men er det like greit å ha single channel som å ha dual channel? eller kan jeg bytte om brikkeplasseringene på noen måte slik at jeg får dual? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 På siden linket til under kan du få et pekepinn på forskjellen mellom single og dual Ram: Test Results: Single Vs. Dual Channel RAM Ram passer også bare en vei. Har du fått montert Ram brikken i Hovedkortet uten å bruke makt, så har du montert den riktig. Når det kommer til ytelse, så er det heller ikke de raskeste Ram brikkene du har i din PC. 533MHz er relativt svakt for dagens spill og programmer. Du har sikkert også hørt "En kjede er aldri sterkere enn sitt svakeste ledd", det samme gjelder også for Ram brikker. Har du to brikker på 533MHz og to Ram brikker på 800MHz, vil alle kjøre på den svakeste hastigheten 533MHz. Med andre ord vil den/de raskeste Ram brikkene klokkes ned til samme hastighet som den svakeste Ram brikken. Lenke til kommentar
Falco-Master Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 må bare spørre. Tenkte å oppgradere til win 7 64 bit, og kjøpe et kit: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354470&view=detailed#ProductTabs og sette inn i min Aser Aspire 5930G Er det noe man må stille inn at man vil kjøre i dualchannel mode eller hva? Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Er det noe man må stille inn at man vil kjøre i dualchannel mode eller hva? Hvordan gjør man det? Dualchannel skjer automagisk på din maskin når du setter inn de to brikkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå