Gå til innhold

2-årig master i utlandet?

Nimrad

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst å studere på masternivå i utlandet. Fafområdet mitt er markedsføring/business/ledelse og de fleste masterne jeg finner er ettårige og de fleste av de igjen krever x antall år med jobberfaring. Planen er uansett å ta en MBA(Master of Business Administration) i tillegg til Master of Science etter noen år i jobb, så derfor er ikke den så aktuell.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har veldig lyst å studere på masternivå i utlandet. Fafområdet mitt er markedsføring/business/ledelse og de fleste masterne jeg finner er ettårige og de fleste av de igjen krever x antall år med jobberfaring. Planen er uansett å ta en MBA(Master of Business Administration) i tillegg til Master of Science etter noen år i jobb, så derfor er ikke den så aktuell.

Er det et spørsmål?

Lenke til kommentar

Hvilke land tenker du på? I England er de aller fleste 1 årige, de har begynt å innføre 2 årige men vet ikke om det kommer under det du vil studere.

Uansett så er det vanskelig å si noe uten at du har spesifisert ønsket studieland.

Lenke til kommentar

Master er en internasjonal grad, og jeg regner med at du fint kan søke på toårig master såfremt du oppfyller de krav som stilles.

I de aller fleste tilfeller vil nok norske utdanningsinstitusjoner kunne hjelpe med å formidle en slik søknad.

Til deg Jokko: Såfremt du gir beskjed om at du ønsker utveksling i din mastergrad, vil det mest sannsynlig kunne innpasses i graden. Er lettere å spørre en relevant studieveilleder for mastergrad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...