Nimrad Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Jeg har veldig lyst å studere på masternivå i utlandet. Fafområdet mitt er markedsføring/business/ledelse og de fleste masterne jeg finner er ettårige og de fleste av de igjen krever x antall år med jobberfaring. Planen er uansett å ta en MBA(Master of Business Administration) i tillegg til Master of Science etter noen år i jobb, så derfor er ikke den så aktuell. Endret 21. mai 2010 av Nimrad Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Jeg har veldig lyst å studere på masternivå i utlandet. Fafområdet mitt er markedsføring/business/ledelse og de fleste masterne jeg finner er ettårige og de fleste av de igjen krever x antall år med jobberfaring. Planen er uansett å ta en MBA(Master of Business Administration) i tillegg til Master of Science etter noen år i jobb, så derfor er ikke den så aktuell. Er det et spørsmål? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Lurer på om noe har forsvunnet? Spørsmålet er: Hvor kan jeg finne 2-årige mastere i utlandet som ligner de på vi har i Norge? Forskningsbaserte og teoretiske, eller hvertfall med samme mengde studiepoeng. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hvilke land tenker du på? I England er de aller fleste 1 årige, de har begynt å innføre 2 årige men vet ikke om det kommer under det du vil studere. Uansett så er det vanskelig å si noe uten at du har spesifisert ønsket studieland. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg har ikke noe preferanser for land? Det er jo hele poenget at jeg lurer på hvilke land som har 2-årige mastere, for det meste jeg finner (i USA, England, Spania, Frankrike osv) er 1-årige. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Frankrike har da i all hovedsak toårige mastere. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Siden det virker som om alle utenom meg har så lett for å finne, kan dere kanskje linke til noen relevante mastere? Da tenker jeg på ledelses- og markedsføringsfag, med fordel internasjonalt rettet. og IKKE MBA. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Vil ikke kuppe tråden, men er det mulig å ta et år av en master i utlandet? Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Master er en internasjonal grad, og jeg regner med at du fint kan søke på toårig master såfremt du oppfyller de krav som stilles. I de aller fleste tilfeller vil nok norske utdanningsinstitusjoner kunne hjelpe med å formidle en slik søknad. Til deg Jokko: Såfremt du gir beskjed om at du ønsker utveksling i din mastergrad, vil det mest sannsynlig kunne innpasses i graden. Er lettere å spørre en relevant studieveilleder for mastergrad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå