Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen skrur seg av

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt noen problemer med en pc jeg bygde for noen måneder siden. Pc'en virket helt normalt i starten men etterhvert så begynte den å skru seg av selv og noen ganger ville den ikke starte etter dette. Dette ville gå over etter en tid(ca 1 time?) og maskinen ville skru seg på igjen. Dette problemet har blitt værre og værre helt til jeg har kommet til det punktet at maskinen så og si er ubrukelig.

Lurte derfor på hva som er mest sannsynlig årsak; minne, hk, psu...??

Mitt oppsett

HK: Gigabyte GA-MA770T-UD3P, Socket-AM3

PSU: Corsair VX 550W PSU

Minne: Crucial DDR3 1066MHz 4GB KIT, CL7,

CPU: AMD Athlon II X4 630 AM3

HD: Samsung SpinPoint F3 500GB

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 4350 512MB DDR2

+noe eldre dvd leser og brenner

Takk på forskudd for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være et varme problem?

La ene sidedøren være godt åpen for luft å se da om den stenger seg av like fort eller blir stående på.

Kan være lurt å fjerne støv, skitt og lort inne i kabinettet fra vifter og lignende. Skal du støvsuge vifter så hold disse fast når dette gjøres. Enkelte ganger slutter viftene å fungere om de får noen kraftige omdreininger i "feil" retting.

Sjekk også CPU i Bios om temp er høy. Google litt å sjekk om din gjennomsnittstemperatur er normal. Her kan det være lurt å bytte kjøepasta. Mange gjør feil og tenker jo mere jo bedre-Dette stemmer ikke- Ha på et syltynt lag. Men husk å fjerne det gamle først.

Når du tar av cpu kjøler så ikke dra hardt. Vri heller på kjøleribben til vakum effekten blir borte og den løsner lettere.

Lenke til kommentar

Hei.

Har hatt noen problemer med en pc jeg bygde for noen måneder siden. Pc'en virket helt normalt i starten men etterhvert så begynte den å skru seg av selv og noen ganger ville den ikke starte etter dette. Dette ville gå over etter en tid(ca 1 time?) og maskinen ville skru seg på igjen. Dette problemet har blitt værre og værre helt til jeg har kommet til det punktet at maskinen så og si er ubrukelig.

Mitt oppsett

MEN, dette kan faktisk være et minneproblem også! ikke at det er noe galt med maskinvare, bare at du kanskje har satt et av minnebrikkene på feil plass? dette er kjempeviktig.

se i manualen til hovedkortet ditt og se hvor de skal stå ved Dual-Channel :D

Hei.

Mitt oppsett

MEN, dette kan faktisk være et minneproblem også! ikke at det er noe galt med maskinvare, bare at du kanskje har satt et av minnebrikkene på feil plass? dette er kjempeviktig.

se i manualen til hovedkortet ditt og se hvor de skal stå ved Dual-Channel :D

Tror det er 3_1 og 3_2 eller så kan du ha de i 3_1 og 3_4, slik er det hvertfall på mitt gigabyte hovedkort, men skjekk i manualen for å være sikker!

:)

Lenke til kommentar

Hei.

Beklager for sent svar men har vært borte noen dager.

Har sjekket temperaturene nå og fikk følgende:

temptj.png

temp2s.png

Jeg ser jo at temp3 er skremmende høy men finner ikke hvor dette kan være. Ja skjermkortet er varmt og at den ene bridgen (south/north??) er varmt men ikke noe i nærheten av 79 grader (da hadde jeg ikke klart å holde der særlig lenge). Noen forslag til hva dette kan være???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...