banansplitt™ Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hei! Har en del JavaScripts jeg må få på plass til forms. Trenger hjelp til å lage dem, eller evt. en link til en jQuery-plugin som ordner det hele. 1. Jeg har 2 inputs ved siden av hverandre, den ene er tittelen på artikkelen i skjemaet, den andre en url-tittel. La oss si at man f.eks. skriver "Lorem ipsum dolor" i tittelfeltet, da vil jeg at det automatisk skal dukke opp "lorem-ipsum-dolor" i url-tittelfeltet. 2. En slags input sak til tall. Jeg har flere felter hvor kun nummer fra ca. 0-200 skal fylles inn. Vet ikke om dette finnes i HTML fra før? Tungvindt å måtte skrive inn tall manuelt hele tiden. 3. Color picker plugin som dukker opp når man trykker på inputen. Fargekoden skal dukke opp i feltet når man er ferdig med å velge farge. 4. I starten av skjemaet kan man velge kategori på artikkelen. Det jeg vil er at om man velger en spesifisert kategori, så skal et fieldset forsvinne da det ikke har noe å gjøre der om ikke den spesifikke kategorien er valgt. 5. En type bilde-browser. Når man markerer feltet skal det dukke opp en browser med bilder, når man trykker på valgt bilde skal feltet inneholde bildenavnet. Her vil en enkel popup fungere fint for meg, men om det finnes bedre alternativer, skrik ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå