tycoon Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hei, har bestilt opp en HTC legend med Android 2.1 og Sense til dama i bursdagsgave. Fant så ut at Android Market sine betalte programmer ikke er tilgjengelig i Norge - uten videre kommentar om hva jeg mener om det. Etter å ha søkt litt rundt fant jeg at Rooting og Market Enabler kan gi meg slik tilgang... og det virker som at alle som har forsøkt dette er overveldende positive. Det jeg derimot er opptatt av å finne ut er hvilke potensielle ulemper som kan oppstå... for dette er det nesten ingen som prater om. Noen spørsmål: - Vil telefonen fortsatt ha Sense? - Vil jeg måtte belage meg på masse manuelle tweeks og fixes i framtiden ettersom det kommer oppdateringer på apps og os? - Vil jeg kunne bytte min fiktive tilknytning til feks en amerikansk operatør tilbake til min reelle operatør i Norge så snart Android Market åpner for fullt i Norge - eksempelvis at jeg mister apps jeg har betalt for? - Vil jeg kunne få noen problemer når Google Market åpner i Norge for betalte apps, os-oppdateringer, osv? - Vil det by på noen utfordringer å fjerne rootingen senere, feks at jeg mister apps eller at de slutter å virke, eventuelt masse jobb? - Rooting høres ut som om kan gi ondsinnede apps full tilgang til telefonen - kanskje ikke et problem nå, men kanskje et problem senere etterhvert som det kommer stadig flere programmer? _-Vil rooting medføre at noen apps ikke vil fungere uten manuell tweeking? -Andre potensielle problemer? Henvis gjerne til erfaringer... Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 ja, nei, ja(nei du mister ingen), nei, nei, muligens i fremtiden, nei, nei. det er kun fordeler, just do it. Lenke til kommentar
rooroo Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Er også mulig å bestille et amerikansk simkort til 20kr om du ikek vil roote. Jeg gjorde dette. Nå som jeg har mulighet til paid apps så er jeg usikker hva jeg egentlig vil kjøpe. Har kun kjøpt en app bare som test, og ikke funnet noe annet som jeg vil ha som ikke er gratis Lenke til kommentar
tycoon Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Dette var alle svarene jeg trengte - takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå