ray001 Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Kan vel si at jeg er iPhone fan(det snur når vindrettningen snur=når det kommer bedre mobiler), men nå synes det at HTC tar kraftig innpå iPhone. Ser at dem siste HTC mobilene er mye bedre spekket med HW enn iPhone, og programene kommer etter og på HTC. Hvordan er softwaren på HTC? Er meget fornøyd med softwaren på iPhonen(tenker på alt ifra OS til programer/spill som er laget til mobilene). Hva tror dere? Kan iPhone 4 overgå dem nyeste HTC software & hardware messig(som kommer ut samme tid)? Og vil det være lignende programer/spill på HTC som det er på iPhone? Som disse(er nesten et must på alle programmene under her, trenger ikke være dem samme, men lignende): LogMeIn - Remote styre PCene mine SMSBank - Sjekker alle mine bank kontoer iDreamremote - Styre dreamboxen min(ifra hele verden) Navigon - Navigasjons program Delivery - Leveringer med post(ifra hele verden) MxTube - Laste ned filmer ifra youtube Photobucket - Legger opp bilder på nettet Matglede - Lage mat Matprat - Lage mat REV - Program til bilen, der en ser alt som skjer med den Ebay - Handle via mobilen Converter - Konventere det meste med tall DP AR - Finner satelitter på himmelen Air Mouse - Styre musa på PCen uremote - Styre nedlastninger via uTorrent Pano - Tar STORE bilder Ship Finder - Finner alle ship som er på havet over hele verden Movies - Oversikt på alle filmene mine som jeg har, med bilde og info EDIT: Og er det noen av mobilene som får 4G nettet så er det et stor pluss! Endret 21. mai 2010 av Ray001 Lenke til kommentar
rooroo Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hei, antar at det er HTc Sine android telefoner du snakker om og ikek windows mobile (Htc HD2 er vell enda beste i den leieren, og den er vell noe utdatert nå). Heftigste android produktet htc har for tida er Desire. Denne telefonen slår iPhone 3gs på alle måter hardware messig. Hvis iPhone 4 har specs som ryktene sier, vil denne slå Desire (ikek rart når den kommer 3 måneder etter.) Htc har en telefon i USA som heter EVO. Denne er på par med iPhone 4g. Jeg antar at de kommer til å lage en europesik version av denne, men ingenting er annonsert. iPhoneOS vs Android er veldig opp til brukeren. iPhoneOS er kanskje litt mer intuitivt, men Android har mye mer muligheter for å tilpasse systemet slik du vil ha det på enkle måter. Anbefaller at du tar en titt på youtube på hvordan android ser ut, eller finner deg en venn med android som kan vise deg. Ang apps så regner jeg med at du vil finne akkurat det du vil ha på android. Android har nå 50k apps, i motsetning til appstores sub 200k. De aller fleste tingene du hadde på liste veit jeg eksisterer, og jeg hadde blitt veldig forundret om det er noen av de behovene du ikke får dekt. Svakheten for android i Norge er at du ikek enda kan kjøpe apps. Nå er en mye høyere prosentdel av android apps gratis kontra appstores. Jeg har ordnet meg tilgang til paid apps nå på min android (kan gjøres via enkel rooting eller bestilel et simkort fra USA), men ikke funnet noen apps som koster penger som jeg ikke finner gratis alternativer på. For min del var valget lett, da jeg ikke liker Apples låste systemer, eller designet på iPhone. Antar du ikke har noe problem med dette. Mitt tips er å se litt på hvordan android os ser ut, og se om det er noe som kan passe deg Lenke til kommentar
GTB Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Mine meninger om dette: Software: HTC lager mobiler som kjører både Android og Windows Phone. Android er per dags dato det mest aktuelle (Personlig ser jeg ingen grunn til å velge en mobil i dag som kjører WP6.5, WP7 blir kanskje lansert mot slutten av året og det er ett håp om at dette kan blåse nytt liv i plattformen) HTC ligger sitt Sense grensesnitt over både Android og WP. Dette er ett pent og ganske funksjonelt grensesnitt som mange liker. Android 2.1 er siste utgave (Andrid 2.2 er lansert, men ikke komme til noen telefoner enda) er OS'et som kjører på b.a. kritikerroste HTC Desire og Legend. Sense tilbyr en tettere integrering med f.eks sosiale medier og telefonens basisfunksjoner enn det iPhone gjør (Her er det meste app-basert). Android har også støtte for såkalte widgets som en kan ligge på en av de mange hjem-skjermene. Disse tilbyr informasjon om vær, statusoppdateringer osv. direkte på hjem skjermen. Etter min mening tilbyr de lite nytte utover dette (om man åpner miniprogrammet). iPhone 4 vil kjøre iPhone OS 4.0. Denne utgaven av OS'et vil neppe inneholde noen revolusjonerende forandring på UI, men implementerer noen etterlengtede funksjoner som multitasking, sortering av applikasjoner i mapper osv. Siden du er kjent med iPhone vet du hva en får her. Hardware: Nå er ikke hardwarespesifikasjonene til iPhone bekreftet enda, men mye tyder på en 1GHZ A4 prosessor og 512mb minne. Dette ser ut til å være "bransjestandard" for tiden for toppmodellene til de fleste produsenter (HTC bruker Snapdragon). Opplevd hastighet i bruk er dog etter min mening det som teller og det er ikke alltid en lineær sammenheng mellom dette og spesifikasjoner (rene tall) når en sammenligner på tvers av platformer. WiFi, blutetooth (det skal nevnes at iPhone har dårlig bluetooth-funksjonalitet i OS 3.1.3), kamera (av ymse kvalitet), kapasitiv touch, accelerometer, 3G/HSPA, GPS, kompass osv. er stort sett standard på de fleste toppmodeller. iPhone 4G kommer nok med ett oppdatert kamera (og blitz/fotolys om en skal tro lekkede bilder), men hverken Apple eller HTC er kjent for å utstyre mobilene sine med veldig gode kamera. Skjerm, form og farge: HTC leverer telefoner i et utvalg av fasonger, farger og med forskjellig hardware. iPhone er en telefon. Det betyr at telefoner som kjører Android kommer i ett utvalg av forskjellige formfaktorer, skjemrstørrelser og med forskjellige spesifikasjoner. Dette gir så klart valgfrihet, men også noen ulemper. Det finnes f.eks. ett enormt utvalg med ekstrautstyr og dockinger av ymse slag og produkter (fra bilnavigasjon/bilstereo til boblebad) som er kompatibelt med iPhone. Siden Android kjører på et utall forskjellige hardware og formfaktorer er det ikke like lett å lage standardisert ekstrautstyr til disse. Etter min mening koker mobilvalg i stor grad ned til hvilke brukergrensesnitt og økosystem en trives med. Brukergrensesnitt har jeg tatt kjapt for meg tidligere. Økosystemet: Android er langt mer åpent enn iPhone OS. Apple har b.a valgt å begrense nedlastingen av apps til å bare kunne gjøres fra Appstore. Google åpnet Android for muligheten til å laste ned applikasjoner fra hvor som helst. Apple har også en forholdsvis streng kontroll med hva som blir lagt ut i Appstore. Dette blir av mange omtalt som utelukkende negativt. Det er jeg uenig i. Apple sikrer ikke kvalitet på applikasjonene gjennom sin kontroll, men bidrar etter min mening til en sikrere og mer stabil plattform. Låsingen til Appstore vile jeg tro at sikrer utviklere mot at programvaren deres blir piratkopiert (i større grad) noe som vises i omsetningen i Appstore. Dette igjen drar utviklere til plattformen som kommer sluttbrukere til gode. Android er en sterkt voksende plattform og vil nok fortsette å vokse. Det som stopper meg fra å vurdere Android per idag er at Google ikke har åpnet for kjøp av applikasjoner i Android Market i Norge. Android vs iPhone OS har vært debatert til det kjedsommelige. Mye av denne diskusjonen er preget av sterk "fanboyisme" og lite fornuftig kan leses ut fra en diskusjon på slike premisser. Det faktum at valg av mobil/mobilt OS koker ned til dine behov og preferanser kan ingen test eller diskusjon forandre på. GTB EDIT: Litt flere meninger Endret 21. mai 2010 av GTB Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2010 Meget bra og utfyllende svar her ja:-) Det er ikke problem med software via Appel når man kan bruke "jailbreak funksjonen" Jeg vet hva iPhoene er, men om dem andre kan oppleves bedre, er nok ikke lett å si. Så den så venter får se:-) Men om det blir bedre sync imellom iPhone og min W7 PC(tenker på Mailen synkroniseres også på alle enhetene, får back up på sms og enklere/bedre oversikt/kontroll på kontakene) så vil det gå lettere iPhoene sin vei for meg. Og vis iPhoene får 4G, kjelper det og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå