fredrik-fyksen Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hei! Jeg har bestilt meg en media pc, og har planer om og kjøre Boxee på denne. Problemet er: Jeg har endel serier, la oss si The big bang theory. Inni The big bang theory mappen ligger det mapper som heter S1, S2, S3 osv. Inni Sx mappene, ligger seriene som heter 1,2,3,4,5 osv. Når Boxee skal scanne inn seriene i systemet, blir det feil, siden den ikke klarer og scanne episoder uten at de kalles: The big bang theory - s01e01 Så spørsmålet mitt er: Er det mulig og renamer jeg filene automatisk? Trenger bare og ta en sesong automatisk av gangen. Kjører Ubuntu. Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 BTW: Siden episodene allerede har det siste nr, trenger jeg altså ett script som legger til f.eks: The big bang theory - s01e0 forand alle filene i mappen. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Noe slikt: for name in * { mv ${name} "The big bang theory - s01e0${name}" } Merk: ikke testet. Du bør sjekke at det virker først (hint: erstatt 'mv' med 'echo'). Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Noe slikt: for name in * { mv ${name} "The big bang theory - s01e0${name}" } Merk: ikke testet. Du bør sjekke at det virker først (hint: erstatt 'mv' med 'echo'). Hjertelig Sjekker i kveld. Er på jobb nå Lenke til kommentar
raysv Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 #!/bin/sh for name in * do { mv ${name} "The big bang theory - s01e0${name}" } done Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 #!/bin/sh for name in * do { mv ${name} "The big bang theory - s01e0${name}" } done Jeg er veldig lite kjent med slike script. Hvordan bruker jeg de? Lagrer jeg det i ett dokument og så kjører de? Når du skriver "for name in *" Skal jeg da skrive for name in [hvor filene ligger]? Takker for kjappe og presise svar Lenke til kommentar
raysv Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) bare å lagre det i en fil og gjøre filen kjørbar "for name in *" gjør at den går igjenom alle filene i katalogen og gjør om navnet på de. Si du har kaldt filen "rename" og gjort den kjørbar... så kan du for eks legge filen i katalogen og kjøre filen med ./rename så renamer den filene.. Merk at rename fila da også vil få navnet sitt forandret. edit: leif Endret 21. mai 2010 av warelf Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2010 Takk for gode svar Testet scriptet ditt, og det fungerte! Alikevell valgte jeg dette programmet: http://sourceforge.net/projects/filebot/ Det har fordelen med at det legger til den egentlige tittelen. F.eks: Family Guy - 2x03 - Da Boom. Skriver dette for at folk som søker opp denne tråden skal få flere alternativer. Uansett: takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå