Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Få ned temperatur i leilighet

Faktum1

Anbefalte innlegg

Hei.

I det siste så har jeg slitt med å sove pga at det er så varmt i leiligheten hvor jeg sover. Vanligivs så er det 24 grader inne

imens det f.eks er 16 grader ute. Bor i en loftsleilighet. Har prøvd å åpne vinduene, men da våkner det går ikke pga mye støy

ute. Tenkte litt på å bruke vifter, men de bråker så mye. Noen som vet om en lydlås måte å få ned temperaturen på? (helst ned til 14-1 5 grader).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Air-condition er det første som slår meg, finnes vel strengt tatt et par som man kan bruke innendørs, noen av disse lager heller ikke lyd.Noen stillegående store vifter vil jo også gi en nedkjølende effekt på deg selv om temp er ca 24C.

Lenke til kommentar

Har sett på dette selv, og en air condition på elkjøp e.l. kommer fort opp i 3-4000 for et 30kvm rom. Pluss at de bråker like mye som en vifte.

Fordelen er jo at du kan lukke vinduet, kjøle ned leiligheta/soverommet før du legger deg, og slå av AC'n igjen så holder det seg kjølig hvertfall noen par timer.

En vifte kjøler jo heller ikke lufta, den bare sirkulerer den varme lufta rundt. Mens AC har kjøleanlegg så det bare kommer kald luft ut.

Tror jeg investerer i AC i sommer, begynner å bli for varmt her inne om natta allerede nå.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Se på elkjøp eller expert etc. Har aldri sett noe "musestille" aircondition, de må nødvendigvis lage lyd siden de suger inn luft, kjøler den ned og blåser den ut.

Jeg fant at det blir alt for dyrt hvertfall. 28kvm koster fort 4-5000. Og den veier 35kg. dB nivået står vel i spesifikasjonene på nettsida.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...