Gå til innhold

Lost 6x17-18: "The End" (USA)


Anbefalte innlegg

"It worked" var vel det Juliet sa etter hun døde (Miles "hørte" det). Som jo indikerer at hele eksplosjonen hadde noe å si for denne plassen de havnet i. Eller det var for å lure oss, men hvorfor en død Juliet skulle fortelle Miles at det virket er jo litt merkelig da.

 

Flystripen de benyttet, var ikke det den de jobbet på i sesong 2? Demensen gjør det litt uklart for meg.

 

Er sterk i troen på at serieskaperne har svar på mange av de ubesvarte spørsmålene. Men de ble ikke besvart, for å styrke serien og/eller fordi vi ikke har sett det siste av Lost-universet. Bare våre "losties", som denne serien handlet om.

 

Det ble vel også nevnt noe slik når sluttdatoen ble bestemt for noen år siden, at det ikke nødvendigvis betydde slutten for "alt". Men igjen, demensen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Orsket ikke å lese gjennom alt... jeg synes det er mange surrehuer her inne rolleyes.gif Men man skal få lov til å ha forskjellige meninger om hva som er hva.

 

Min egen synsing om hva som er hva :

 

 

Kjempefin avslutning thumbs.gif

 

 

 

 

Ta å se de 10 siste minuttenen om igjen.

 

Enkel oversettelse:

 

Christian: Alle dør. Noen døde før deg og andre døde lenge etter.

...

 

Christian: Det er ingen NÅ, her.

...

 

Jack: Hvor er vi?

Christian: Dette er en plass dere alle lagde sammen slik at dere kunne finne hverandre.

Gjenneom sesongene i Lost har vi sett flash-back's av det de gjorde før flystyrten. I siste sesong har vi sett glimt av en plassen de lagde( med hjelp av øya?) for å møte hverandre igjen. De fleste har et helt annet liv enn det de hadde mens de levde. Flyet krasjet ikke over øya, men Charlie fikk flash-back's og begynte å huske et helt annet liv. Desmond var neste mann til å huske og begynte å lete etter alle de andre for å få de til å huske hva som skjedde på øya og med hvem.

Endret av iKenneth
Lenke til kommentar

Har tenkt siden sesong 2 at nå bare lager de masse nye mysterier de aldri kommer til å klare å wrappe opp til en avslutning. Slutten virket som et hastverk og at forfatterne har mistet oversikten.

Ganske skuffende.

 

Enig... veldig skuffende etter 6 år.. Locke blir jo drept på... 10 minutt?

 

thats it.

Lenke til kommentar

Har tenkt siden sesong 2 at nå bare lager de masse nye mysterier de aldri kommer til å klare å wrappe opp til en avslutning. Slutten virket som et hastverk og at forfatterne har mistet oversikten.

Ganske skuffende.

 

+1

Det er tydeligvis mange som syns det samme.

 

Feilen ligger i det at serien er "karakterdrevet". Den burde ha vært drevet av historien.

 

Historien er alltid viktigst

Lenke til kommentar

Enig... veldig skuffende etter 6 år.. Locke blir jo drept på... 10 minutt?

thats it.

Locke var jo ikke lenger "udødelig" når lyset ble slukket. Derfor var han like mottakelig for kuler som alle andre. For min del var disse ti minuttene allerede for mye. Noe mer hadde resultert i en overdreven hollywood-kamp om å få has på slemmingen.

 

+1

Det er tydeligvis mange som syns det samme.

Feilen ligger i det at serien er "karakterdrevet". Den burde ha vært drevet av historien.

Historien er alltid viktigst

Historien om karakterene ble avsluttet, ikke historien om øya. Sånn sett var det en veldig god avslutning, men samtidig en avslutning som bommet veldig på hva mange ville vite noe om; altså øya.

Lenke til kommentar

Kunne ikke fått bedre slutt på lost sier nå jeg... :roll: Ihvertfall når'n tenker på at de 10 siste minuttene har vært planlagt helt siden 2004. Skjønner ikke at det går an å være skuffet etter dette praktverket...

 

Episoden var veldig bra lagd, dog de fleste hendelsene var nokså opplagte. Kom som en stor overraskele at FlashSideways universet faktisk var et FlashForward-heaven-univers!

 

Siste theme'et på serien beskriver vel hele serien ganske så bra: Life and Death

Lenke til kommentar

Enig... veldig skuffende etter 6 år.. Locke blir jo drept på... 10 minutt?

thats it.

Locke var jo ikke lenger "udødelig" når lyset ble slukket. Derfor var han like mottakelig for kuler som alle andre. For min del var disse ti minuttene allerede for mye. Noe mer hadde resultert i en overdreven hollywood-kamp om å få has på slemmingen.

 

+1

Det er tydeligvis mange som syns det samme.

Feilen ligger i det at serien er "karakterdrevet". Den burde ha vært drevet av historien.

Historien er alltid viktigst

Historien om karakterene ble avsluttet, ikke historien om øya. Sånn sett var det en veldig god avslutning, men samtidig en avslutning som bommet veldig på hva mange ville vite noe om; altså øya.

Som beviser at skaperne av serien ikke kjenner målgruppen sin. De vet ikke hva seerne vil ha.

Lenke til kommentar

Som beviser at skaperne av serien ikke kjenner målgruppen sin. De vet ikke hva seerne vil ha.

 

Jo, de vet hva noen av seerne vil ha. Slik som de malte seg opp i et hjørne denne sesongen var de dømt til å skuffe den ene delen av seerne. Kjipt for oss. Vi får sutre og hulke, mens karakterfansen kan sitte med et stort glis om munnen.

Lenke til kommentar

Det er jo tydelig at de valgte å fokusere på karakterskildring istedenfor å svare på alle mysteriene langs veien. Svarene på dette kommer heller på DVD'en. Er jo grenser for hvor mye de kan presse inn i 2x50 minutter uten at det skal virke forhastet. Helt ærlig så ville jeg heller hatt det på denne måten enn at de skulle ha bruk de siste to episodene på å forklare absolutt alt.. Men jeg er enig med mange at de kunne forklart hvertfall litt, det var jo særdeles lite man fikk svar på.. Men likevel. Jeg er veldig fornøyd.

 

Hadde de kuttet ned på alle de latterlige gjenforeningene, og saktefilm-sekvensene hvor folk smiler til hverandre, klemmer, stirrer ut mot horisonten og alt det andre skvipet - DA hadde de fått tid til å forklare mer.

 

Så hvorfor gjorde de ikke det da? Jo enkelt og greit fordi de ikke vet hvordan de skal forklare alt de har dratt ut av ræva, de siste seks årene.

 

Det har nok noe med stemningen å gjøre......

Lenke til kommentar

Som beviser at skaperne av serien ikke kjenner målgruppen sin. De vet ikke hva seerne vil ha.

Eller så beviser det at de ville la mystikken rundt øya fortsette.

 

De beste mysteriene er de som ikke blir besvart. Det er derfor religion er her den dag i dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg syns det var en herlig avslutning. LOST har hele tiden handlet om menneskene, og derfor er jeg glad avslutningen ble som den ble. Det er fortsatt en del ubesvarte spørsmål om øya, men historien om øya fortsetter bare. Jeg føler ikke noe behov for å få svar på hvert eneste bidige spørsmål/mysterie som har oppstått i løpet av denne fantastiske reisen.

 

Jeg syns også det er bra at det ikke ble noen overdreven "superkamp" mellom Jack og Flocke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

der va eg ferdig med å se det sista av Lost ,

og eg sitte her å har så MANGE spørsmål, det er så mange at hjernen min går i spinn, men det eg lure litt på e ,

rett før dei møtes i kirka så lever jo alle sine liv , og har det godt, familie , jobb etc.

hva er denne "verdenen" ?

og hva mener Lock med " Jack, you don't have a son" ?

Lenke til kommentar

der va eg ferdig med å se det sista av Lost ,

og eg sitte her å har så MANGE spørsmål, det er så mange at hjernen min går i spinn, men det eg lure litt på e ,

rett før dei møtes i kirka så lever jo alle sine liv , og har det godt, familie , jobb etc.

hva er denne "verdenen" ?

og hva mener Lock med " Jack, you don't have a son" ?

 

Den verdenen er hva du kan kalle after-life. Hvor alle venter på de personene de behøver for og kunne forenes å gå videre, eller "move on" om du vil. Her finnes det som Christian sier, ingen tid. Verdenen er diktet opp av lostiene for å kunne komme sammen etter døden, og gå videre samlet.

 

Det Lock mener med det er simpelten at Jack, i etterlivet (Flash-sideways som det kalles) har diktet opp en sønn, familie og det han trenger. Lock visste det ettersom han så hele sitt flash, og da også historien før de døde, hvor han ikke hadde en sønn.

Lenke til kommentar

The End

Sesong 6 – Episode 17 og 18

 

normal_the-end1744.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gratulerer. Dette var den første Lost-episoden som fikk meg til å gråte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...