Me sjøl Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Den forklaringen som gir mest mening, er denne her som ble postet på ABC sitt diskusjonsforum. (...)They were all dead the whole time. Accept it and get on with your post-lost lives. En grunn til at det gir ganske sterk mening er Damon Lindelof sin twittermelding etter at finalen var vist: DamonLindelof: Remember. Let go. Move on. .... Den forklaringen gir mening... Om du ignorerer det faktum at den er en direkte motsigelse av hva som faktisk skjedde og ble sagt i episoden. Det ble understreket klart og tydelig at det som skjedde på øya var ekte. Kun flashsideways-universet fant sted etter karakterenes død. Endret 24. mai 2010 av Me sjøl Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Ja, jeg vet ikke selv, hva jeg skal tro på. Ja, den teorien jeg postet her fra ABC gav mening når jeg leste den, men det er sant som dere påpeker at produsentene sa at de ikke var døde. Men, igjen er det mye produsentene har sagt og avkreftet endel teorier, som senere har vist seg å være sant. Tenker da på time travel. Jeg vil si at jeg hadde et veldig åpent sinn når jeg så på finalen, og var villig til å kjøpe nær sagt alt de skulle presentere meg. Men, etter å ha sett finalen, satt jeg igjen med en følelse at de motsa seg selv på nær sagt alle punkter, de fulgte ikke de premissene som de selv satte for serien. Jeg mener det bør være lov å være skuffet, og jeg håper de som er uenige med meg, gjerne presenterer sine teorier om hva de tror skjedde, i stedet for å kritisere meg og påstå at jeg ikke er en ekte fan. Jeg vil veldig gjerne tro at det var mer til Lost, annet enn masse løse tråder, masse mysterier uten noen mening. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Antiklimaks, ja... Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 På hvilke punkter/teorier har de motsagt seg selv? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Ikke spesielt interessert i å diskutere dette noe særlig, men jeg heller absolutt mot at øya var virkelig, og ikke en slags skjærsild. Skjærsild-idéen var for øvrig noe som ble benktet av lost-skaperne allerede under den første sesongen. Men nå innrømte de vel også at de ikke hadde helt peiling hvor dette gikk hen på den tiden, så det fort mulig de har ombestemt seg der. De gjør det ganske klart spør du meg. Christian Shephard gjør det ganske klart ved å si det rett ut til Jack. Jack erindrer i samme scene at han døde før han kom dit, og vi får se at han faktisk dør den samme plassen han våknet opp på i sesong 1. I tillegg snakker Hurley og Ben om at de var gode som #1 og #2 (som forsvarere av øya). Og Kate presiserer hvor mye hun savnet Jack (fordi hun sannsynligvis levde et relativt langt liv etter at de tok av med flyet). Når det er sagt vet jeg ikke hvilken forklaring som er verst. At de alle var døde hele tiden, eller at det hele var en simpel fantasy-historie. Hvis sistnevte var det alternative universet (som egentlig var et slags 'flash forward') totalt unødvendig, bortsett fra å gi oss en sukkersøt slutt og å gjøre Desmond litt likegyldig på øya. Og hva skjedde med eksplosivene på flyet egentlig? Forsvant de bare, eller gikk jeg glipp av noe? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Når det er sagt vet jeg ikke hvilken forklaring som er verst. At de alle var døde hele tiden, eller at det hele var en simpel fantasy-historie. Hvis sistnevte var det alternative universet (som egentlig var et slags 'flash forward') totalt unødvendig, bortsett fra å gi oss en sukkersøt slutt og å gjøre Desmond litt likegyldig på øya. Og hva skjedde med eksplosivene på flyet egentlig? Forsvant de bare, eller gikk jeg glipp av noe? Hva mener du med en simpel fantasy-historie? Det var vel ikke noe "alternativt" univers som sådan, det var mer "the life after" (see you in another life brother). Så øya var ikke noe skjærsild, fullt eksisterende og alt som skjedde var virkelig. Når det gjelder eksplosivene så stakk jo MiB av med de, og ihvertfall noe av det ble brukt til å sprenge ubåten. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg hadde håpet at Miles skulle snakke med avdøde Charles Widmore, at de på den måte skulle finne ut hva de skulle gjøre. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Det er åpenbart at alle har vært døde hele tiden, fordi ikke alle har dødd på øya. Og det er en jævlig svak måte å ende serien på, for nå gir ingenting mening. De var jo flere ganger tilbake i den virkelige verden. Og hvis de har vært døde hele tiden, har noe av det i det hele tatt skjedd? Er øya i det hele tatt ekte? Hvis dette er et mellomstadie mellom liv og død, så hva med alt det pisset med Charles Wigmore, elektromagnetisme osv osv. Hvis de har vært døde hele tiden, så er jo alt bare bortkasta. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) "You close the book and you don't want the book to come to and end. But you close the book and you go: "God, that was great". - Terry O`Quinn Jeg føler meg utrolig lettet. Jeg elsket denne slutten på serien, endelig noe på høyde med Sopranos-slutten som er min favoritt-slutt noensinne i en serie. Alle andre slutter har ikke vært like gode, eller har endt opp med en tydelig forhasta avsluttning. EDIT: The Wire hadde også en god slutt, men var sånn 50% sluttfølelse jeg fikk av den serieslutten. Å se alle hovedkarakterne, med unntak av Michael(men vi så han tidligere), Walt(jeg følte jeg ikke brydde meg om han idet heletatt) og Eko. Å se Shannon igjen var for meg, direkte nydelig. Endret 24. mai 2010 av Mahavishnu 1 Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Det er åpenbart at alle har vært døde hele tiden, fordi ikke alle har dødd på øya. Og det er en jævlig svak måte å ende serien på, for nå gir ingenting mening. De var jo flere ganger tilbake i den virkelige verden. Og hvis de har vært døde hele tiden, har noe av det i det hele tatt skjedd? Er øya i det hele tatt ekte? Hvis dette er et mellomstadie mellom liv og død, så hva med alt det pisset med Charles Wigmore, elektromagnetisme osv osv. Hvis de har vært døde hele tiden, så er jo alt bare bortkasta. det er helt åpenbart at øya er ekte. Herregud, skjønner virkelig ikke at folk tror at de har vært døde hele tiden. Flashsideways var et venteværelse som alle møtte møte sine nærmeste før de kunne ta sin siste hvile. Alt som skjedde på øya var ekte, hvordan går det ann å tro noe annet. Endret 24. mai 2010 av Teipball 4 Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Det er åpenbart at alle har vært døde hele tiden, fordi ikke alle har dødd på øya. Og det er en jævlig svak måte å ende serien på, for nå gir ingenting mening. De var jo flere ganger tilbake i den virkelige verden. Og hvis de har vært døde hele tiden, har noe av det i det hele tatt skjedd? Er øya i det hele tatt ekte? Hvis dette er et mellomstadie mellom liv og død, så hva med alt det pisset med Charles Wigmore, elektromagnetisme osv osv. Hvis de har vært døde hele tiden, så er jo alt bare bortkasta. Er det virkelig åpenbart?? Nei, det synes jeg ikke. Sideways universet har ingen spesiell tid (det sa jo Christian, mer eller mindre), og alle i den ekte timelinen døde etterhvert. Christian sa også "the most important part of your life was the time you spent with these people. That's why all of you are here". De kunne ikke gå videre i etterlivet før de var samlet igjen alle sammen, fordi de var så viktige for hverandre. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Kanskje fordi Jack selv innrømmet at han døde? Han døde jo ikke på øya, så dere ikke at han våknet opp igjen? Og hvis han ikke døde der, så døde han i flyulykken, akkurat som resten. Og hvis de gjorde det, så er øya bare en mental møteplass for alle individene, hvor de skal finne seg selv og hverandre. Som betyr at alt bare har vært sprøyt. For lenge siden viste en episode en nyhetssending hvor de fant flyet på havbunnen. Det var virkeligheten. Alle ligger og råttner der. Akkurat som regissørene av serien burde gjort. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Det som er åpenbart er at alle har vært døde på et punkt. Og når Jack spurte om faren hans var "real" så er han jo FORTSATT ekte selv om han er død. Jack trodde han så syner. Var fornøyd, mye trist/glad i denne avsluttningen. Vil gjerne ha svar på MiB og Jacob samt mer. Men det er nok ikke så lett. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg lasta ned, fikk bare E17? Er 50+50 min, ikke 2,5t som det skulle være? Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Det flyet var jo plantet der av Whidmore, om jeg ikke tar feil? Det er hvertfall noe de allerede har forklart. Jack innrømte jo at han døde fordi han døde på øya i den aller siste scenen her i finalen. Ikke før. @gamerman: Ja, alle er døde i sideways universet.. Men ikke alle døde samtidig. Jeg vil tro at de på Ajira flyet (Kate, Sawyer, Frank osv) overlevde og levde lange liv. Samme med Hurley og Ben som sikkert var på øya i lang tid etterpå. De døde vel av alderdom etterhvert. Men så ut som sine unge selv for alle andre når de møttes. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg lasta ned, fikk bare E17? Er 50+50 min, ikke 2,5t som det skulle være? Hvis du hadde sett livesendingen, så hadde du sett at det var reklamepauser hvert 5.minutt, så 50+50min er nok riktig... Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Det flyet var jo plantet der av Whidmore, om jeg ikke tar feil? Det er hvertfall noe de allerede har forklart. Jack innrømte jo at han døde fordi han døde på øya i den aller siste scenen her i finalen. Ikke før. @gamerman: Ja, alle er døde i sideways universet.. Men ikke alle døde samtidig. Jeg vil tro at de på Ajira flyet (Kate, Sawyer, Frank osv) overlevde og levde lange liv. Samme med Hurley og Ben som sikkert var på øya i lang tid etterpå. De døde vel av alderdom etterhvert. Men så ut som sine unge selv for alle andre når de møttes. Jeg mente ikke at alle døde samtidig Ville bare forklare det med ekte og ikke ekte til en over her. Ja det kan stemme det du skriver Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Det flyet var jo plantet der av Whidmore, om jeg ikke tar feil? Det er hvertfall noe de allerede har forklart. Jack innrømte jo at han døde fordi han døde på øya i den aller siste scenen her i finalen. Ikke før. @gamerman: Ja, alle er døde i sideways universet.. Men ikke alle døde samtidig. Jeg vil tro at de på Ajira flyet (Kate, Sawyer, Frank osv) overlevde og levde lange liv. Samme med Hurley og Ben som sikkert var på øya i lang tid etterpå. De døde vel av alderdom etterhvert. Men så ut som sine unge selv for alle andre når de møttes. Han døde ikke der, syns det var ganske åpenbart at han husket foreningen og la seg til å hvile. Ikke for å dø. Hva med Sawyer, piloten, Claire, Kate og alle de andre som var med på flyet i slutten da? De døde jo ikke. De var også på gjenforeningsfesten. For meg er det helt åpenbart at forklaringen på hele serien er at de alle var døde. Jeg tror dere som prøver å debattere dette bare sliter med å akseptere at serien endte opp med en pinlig dårlig forklaring. Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Han døde ikke der, syns det var ganske åpenbart at han husket foreningen og la seg til å hvile. Ikke for å dø. Er du seriøs? Han la seg ikke ned for å hvile, han døde. Det sier til og med Matthew Fox selv på Jimmy Kimmel Live i går. "Han hadde blitt fortalt at det hele kom til å ende med han som døde. "I knew that the show would end with the eye closing and I knew that he would die." Hva med Sawyer, piloten, Claire, Kate og alle de andre som var med på flyet i slutten da? De døde jo ikke. De var også på gjenforeningsfesten. For meg er det helt åpenbart at forklaringen på hele serien er at de alle var døde. Jeg tror dere som prøver å debattere dette bare sliter med å akseptere at serien endte opp med en pinlig dårlig forklaring. De døde jo ETTERHVERT som jeg prøver å si. Christian sa "everyone dies sometime, kiddo. Some have been before you… some long after you". De som døde "long after you" er jo feks de på flyet og Ben og Hurley. De døde sikkert av alderdom mange mange år etterpå. De ser unge ut på denne gjenforeningen fordi det er jo etterlivet og det er slik alle andre husket dem. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Ikke gidd å diskutere noe med Ramius, han sutrer og syter uansett hva han snakker om, enten det er Final Fantasy, star wars-spill som ikke er laget ferdig enda, eller Lost. Alt er grusomt elendig. 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå