Wheeljack Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Jaja... da var det over også. Litt vedmodig, serien har hatt sine høydepunkt og lavpunkt. Vet liksom ikke hva mer en skal si, sesongavslutninga hadde også begge deler. Noen fine øyeblikk, noen "meh" øyeblikk. Kan fortsatt ikke hjelpe for at jeg sitter igjen med en liten følelse av et antiklimaks. Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Man fikk kanskje ikke svar på alt, men man vil få noen på DVD'en når den kommer i August. EW has confirmed a TV Guide report that the producers plan to address a selection of baffling bits of unfinished business on the season 6 DVD, which goes on sale in August. An ABC insider says the set will include “new content that addresses some of the unanswered questions in an entertaining way” http://popwatch.ew.com/2010/05/20/lost-dvd-extras/ Lenke til kommentar
GeneralUser Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Tja hva skal jeg si om finalen? Den verken dårlig eller bra. Noe midt imellom. Anyways, hva skjedde med sesong 7? "The Original Plan" var at dem skulle ende serien etter sesong 7 ikke sesong 6, så hvorfor valgte de å ende det nå? Husker også at rundt sesong 2 eller 3 så annonserte de og fortalte at de hadde nok stoff til å kjøre LOST ut til 9 sesonger. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Aldri hørt om det GeneralUser, kilde? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hadde dette vært en vanlig episode, så hadde den vært "meh", men det var den ikke. Kjedelig, enkel og veldig skuffende. Alt i alt en dårlig avslutning på en serie som startet godt, og endte opp midt på treet. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Skuffende finale på en skuffende sesong. Lenke til kommentar
Stian-89 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Noen som kan forklare meg nå hva som skjedde når hydrogenbomba gikk av i sesong 5 finalen? 1 Lenke til kommentar
Soulwax Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hater å si det, men er egentlig skuffa. Alt var bare litt for obvious, og vi fikk egentlig ikke svar på så veldig mye mer enn at de ble gjenforent, noe som var åpenbart at kom til å skje for lenge siden. Når det er sagt, ser jeg ikke helt hvordan det skulle vært løst annerledes, så det er greit I guess. Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Særdeles skuffende. Etter å ha sett 6 sesonger forventet jeg en mye mer spennende avslutning, og at den i tillegg skulle gi noen svar på ting. Skjønner egentlig særdeles lite. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Noen som kan forklare meg nå hva som skjedde når hydrogenbomba gikk av i sesong 5 finalen? Den sprengte, men på grunn av den elektromagnetismen på øya så skjedde det ikke så mye skade, utenom at kvinner ikke kunne føde barn som var lagd på øya lenger. De som var i feil tidsperiode ble også sent tilbake der de var fra. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Det var begrenset hvor bra de kunne klare å avslutte serien, en helt kurrant slutt, selv om kanskje Jack/MiB-kampen kunne vært hakket mer episk. Det er ikke slutten som er avgjørende, det er egentlig hele reisen. Problemet med Lost er, og har alltid vært, at når mysteriene blir forklart, så risikerer man at det mister spenningen sin. For å trekke paralleller, man døde litt inni seg når frasen "midiklorianere" kom til. 1 Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Følte at jeg hadde blandende følelser når finalen var slutt. Det var noe som manglet, men etter å ha sett litt rundt om på forumer og reflektert over finalen så er det ikke noe jeg kommer på som ville gjort slutten bedre. Eneste jeg ønsker er svar på noen småting, asken, cabinen til Jacob, sayid som våkner tillive. Mulig det aldri kommer noen svar på det, men det er i alle fall det eneste jeg ønsker. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Den forklaringen som gir mest mening, er denne her som ble postet på ABC sitt diskusjonsforum. Let me first say that I can't believe how many posts I have read from people who don't understand what happened. When I went to bed last night, I understood, but I wasn't sure I liked it. After sleeping on it, I now appreciate the ending for what it is.Look folks, everyone on Oceanic 815 died in the crash. Everyone you saw on the island who was not on Oceanic 815 was also dead. It doesn't matter when they died, this is what is tripping most of you up. Whether they died before or after the crash, they were dead. All the people in the tail section, the others, the people at the temple, all of them. The Oceanic Six never returned to the world "across the sea". The entire time they were trying to get off the island they were in denial as to the fact that they were dead. When the five (Aaron was a baby) went back to what they created to be their world, it was never right and eventually they all were drawn back to the island to accept their fates and move on. Gradually all of the characters accepted their fates, most of them last night, and when Jack finally did, they were ready to move on together. The reason they were all brought to this reality when they died is because of how they lived. Every single person on the island, whether on Oceanic 815 or not, was brought to the island to resolve the lonely empty existances they led while alive. They were brought to the island to form relationships, to fall in love (or for the Kwons to rekindle their love), and as seen in the last seen it worked. These people got on the plane lonely "lost" souls, they died, and over 6 seasons they made friends they never had while alive. Once the lonliness was resolved, it was just a matter of when they would accept their death and move on. Letting go was a big theme. We weren't sure what it meant, but now we know. Locke let go early on and was the first to cross over. Jack was the last. Richard Alpert took over 200 years to move on. He died on the slave ship with the other slaves, but took a long time to cross over. He didn't age because he was dead. Ben spent a long time on the island too. He still wasn't ready to cross over last night, but he was close. Ben died as a child and chose to age in this reality as a coping mechanism because he couldn't accept that he was dead. Even though Claire, Kate and Sawyer were on the plane at the end, they accepted their fates in the flash sideways timeline, they were awakened to the memories of the island, accepted their fates, and moved on. For all we know, Lapidus, Miles and Alpert are still there. They think their going home because they have not accepted that they are dead. They will continue living in this alternate reality until they do. Or, they aren't real and were created by the losties in this reality as part of the story. Michael and the other whisperers are souls whose conduct on the island caused them to not be able to move on. They are now ghosts, unable to pass on forever trapped on the island. That's it folks. You can like it or not, but that's what happened. This is not the Sopranos, other than some minor details this is not open to interpretation. They were all dead the whole time. Accept it and get on with your post-lost lives. En grunn til at det gir ganske sterk mening er Damon Lindelof sin twittermelding etter at finalen var vist: DamonLindelof: Remember. Let go. Move on. .... Endret 24. mai 2010 av Sonja84 Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Problemet med Lost er, og har alltid vært, at når mysteriene blir forklart, så risikerer man at det mister spenningen sin. Det viser jo at Lost-skribentene gapte over litt for mye når de startet sirkuset. Jeg er særdeles skuffet over hvordan dette hele endte med å utvikle seg. Det var så mye god mytologi, historie og sci-fi å utforske i denne serien, men serien tok aldri det skikkelige dypdukket dette universet fortjente. At det hele skulle ende med en propp i et gulv og skjærsild blir veldig anti-klimatisk akkurat nå. Det fine er jo at jeg endelig kan gi en karakter på IMDB. 7 av 10. Endret 24. mai 2010 av DoktorBacon Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Dersom hele greia var at alle døde, hva var historien til Jacob og broren hans da? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hvis hele greia er at alle er døde på øya har jo produsentene faktisk jugd. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Fy faen for en teit avslutning. Endelig er dette mølet ferdig. Så alle har vært døde hele tiden? Helt siden begynnelsen? Det forklarer ikke en dritt. Tidenes største skuffelse i TV. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Så alle har vært døde hele tiden? Helt siden begynnelsen? Nei, det som skjedde på øya skjedde. Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg tviler veldig på at de har vært døde hele tiden. Christian sa jo at alt var real. Og jeg tror Darlton bruker han som et slags medium å fortelle gjennom. 1 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Alle på øya dør jo, noen før, noen seinere, alle dør til slutt. Det som har skjedd har skjedd. Om de gapte over for mye? Spørs jo helt hvordan man ser på det, ikke alle historier må forklares med teskje, ikke alle må faktisk ha forklaringer, noen ganger "er det bare slik", skulle gjerne sett enda dypere i flere av mysteriene, men alt i alt ble det løst ganske greit. Noe som vil si at Jack sitt "flashsideways" egentlig er "nåtiden" for de ulike karakterene etter deres død, når han lukker øynene på øya og dør, så havner han på flight 815 der han flyr forbi øya og lyset (livet) har gått ut i den verdenen. Endret 24. mai 2010 av Rampage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå