PIN-kode Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Har endelig lest ferdig tråden, meste var unødvendig, og det meste ble gjentatt fem ganger fordi noen personer ikke klarte å forstå hva som skjedde i finalen, selv om Christian sa det rett ut. Vi forsto det, vi likte det bare ikke. Lenke til kommentar
Engberg Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 @PIN-kode: Du kan ikke snakke for alle andre. Og nei, mange forsto ikke slutten i det hele tatt. Den setningen du quotet var ikke rettet mot deg en gang. 1 Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Det er faktisk ikke umulig at denne "døde-verden"-avslutningen, ble funnet på av forfatterene i etterkant av forrige sesong. Forfatterene hevder jo selvsagt at slutten var skrevet samtidig som piloten, men så vidt jeg husker, er det ingen direkte koblinger før siste sesong. Slutten på lost ble skrevet rundt da de lagde piloten. Dette har skaperne stått frem og sagt utallige ganger, ennå tror ikke alle på det. Det er kanskje ingen direkte koblinger til slutten før i siste sesong nei, men hvorfor må det være det? Jeg er sikker på at skaperne hadde planlagte det akkurat sånn. Mens de lagde sesong 1, lagde de samtidig planen for hele lost, med hovedpunkter på hva som ville skje. Småhistoriene og forskjellige nye karakterer ble flettet inn på veien frem mot finalen. Hele poenget for skaperne var å ikke begynne å gi hints mot slutten av serien, før i selve siste sesongen. btw, så er jeg helt enig i resten du skrev i innlegget Endret 26. mai 2010 av tjotr Lenke til kommentar
John-B Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Slutten på lost ble skrevet rundt da de lagde piloten. Dette har skaperne stått frem og sagt utallige ganger, ennå tror ikke alle på det. Er rimelig naivt å tro på alt forfatterene sier med hensyn til når ting ble planlagt. Om de sa noe annet, ville det gitt et elendig inntrykk. Når det er sagt så tror jeg egentlig at slutten var til en viss grad planlagt slik de hevder - men jeg påpeker bare at det faktisk ikke er noen "beviser" (så vidt jeg vet) på det, så det er ikke 100% sikkert. Det er kanskje ingen direkte koblinger til slutten før i siste sesong nei, men hvorfor må det være det? Fordi det er vanvittig bra med slike "Aha!-moments" en får når en ser serien på nytt, og ting som ikke hadde noen som helst betydning første gang plutselig gir mening fordi du har sett senere episoder. Dette er jo faktisk noe forfatterene har pleid å gjøre mye. Derfor er det litt pussig om de ikke har lagt inn noen som helst "hint" om dette. Jeg mener jo ikke hint som kunne avslørt noe, men som ved tilbakesyn viser at de har hatt en plan. Adam & Eve er jo et eksempel på en ting som ikke hadde noen betydning første gang, men ved gjensyn fikk betydning. Endret 26. mai 2010 av John-B Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Vel man kan ikke forvente at så mange liker Lost på lik linje med idiotiske programmmer som Idol, Paradise Hotel og Hotel Cæsar her i Norge. Alikvel har jeg aldri vært en norsk seere av Lost, med unntak av noen fåtalls episoder i sesong 2 jeg bare så i reprise på TVNorge. Som jeg angrer som nevnt tidligere på grunn av TVNorge sin idiotiske måte å reklamere med en tilbakstående skrikende Kristian Valen midt inne i rolig del av en god episode("The Hunting Party"). Å se en godt skrevet og produsert tv-serie(som Lost) eller film er som å lese en god bok. Når du har brukt nok tid på den så blir den mer meningsfull og dypere. Uansett er jeg bare glad for at Lost fikk mulighet til å avslutte på denne måten. Som vil bli husket lenge for min del for dens ubesvarte små-spørsmål og sin fantastiske følelsesladda slutt. Jeg føler også det er mange som virkelig ikke har klart å se hva serien handler om. Serien har aldri vært hovedsakelig om mytologien. Hele verden ser jo på reality-serier på grunn av personene. Derfor er jeg veldig forvirret i måten folk klager over at Lost ikke holder seg til besvarelsene på mytologien i serien. Serien har alltid dreid seg rundt personene/karakterne vi elsker. Jeg synes vi virkelig fikk besvart det vi trengte, med unntak av tallene. Noe jeg kan leve med, fordi som folk burde fått opplyst av å se på Lost, du kan ikke alltid få vite alt. Å et svar leder bare til et nytt spørsmål. 2 Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Grunnen til at folk vil ha svar på ting er hovedsaklig produsentenes feil og hvordan hele serien ble presentert og snakket om av produsentene rundt sesong 1 og utover. De sa at alle ting hadde en forklaring og at alt var der med vilje, samtidig som de sa at det ikke skulle bli tidsreising og at alt var rotet i science. Dette var rimelig troverdig i sesong 1 og opptil sånn rundt sesong 3.. Hvis du leser forum som thefuselage.com om tidligere sesonger så brukte folk evig tid på å lage teorier om alt mulig, og det var fordi de følte at siden produsentene hadde planlagt alt dette så var det verdt å prøve å "knekke nøtten." Dere må huske at da ting som nummerne, smokey, tidsreising, whispers etc ble introdusert, så ble de ikke introdusert som en mekanisme for og fortelle en historie, de ble introdusert som hovedfokusen.. Hvor man skulle fundere på hva de var og hvordan de hang sammen i plottet. Selvom historien ble mer og mer scifi utover sesongene så holdt fortsatt folk på håpet om at det skulle bli en slags forklaring på slutten. Og det var også mye prat fra Locke og andre om at "alt har en purpose" og "alt er planlagt" og svaret som vi fikk på det var at jacob hadde valgt dem fordi de hadde et vanskelig liv. Altså var det ikke noen mening.. Richard ble også fortalt av jacob at alt hadde en mening, og han ble aldri fortalt hva hans mening var. Og det er fordi det ikke ER noen mening. Men uansett.. Med alt dette purpose pratet, sammen med de forskjellige mystiske tingene, så er det ikke rart at fokusen for mange fans blir det den var i begynnelsen.. Flashforwardene i sesong 6 i etterlivet hadde ikke en gang noe med øya å gjøre.. Det de endte opp med å fortelle med serien var at kompiser er viktig, og at døden suger, men at man må leve med det og sette pris på det man har i livet woohoo. Thank you mr obvious. Det som er synd er at serien er ikke noe mer enn en serie.. Den har selv ikke noen forklaringer på hva lyset er, hva smokey er, ja hva noenting er.. Lenke til kommentar
hOLaa Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Her er en liten forklaring på slutten viss du ikke skjønte den: Slutten av siste episode føller prinsipet om at når man dør lever man i en tilstand med alle du kjenner. Det går ut på at du venter på alle du kjenner, når alle er klar går de i lag til et bedre sted. DVS, episode en av sesong en, alle som var på flyet var dø. Er så enkelt som det. Vet at mesteparten av de som sier Lost var en dritt serie har ikke sett mer en et par episoder per sesong, og de fleste har ikke peiling på hva lost går ut på. Historien var kansje ikke den beste, men måten den ble fortalt på gjor den til en av de beste TV-seriene jeg noen gang har sett Så slutt å whine :* Endret 26. mai 2010 av burneh 1 Lenke til kommentar
hOLaa Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Grunnen til at folk vil ha svar på ting er hovedsaklig produsentenes feil og hvordan hele serien ble presentert og snakket om av produsentene rundt sesong 1 og utover. De sa at alle ting hadde en forklaring og at alt var der med vilje, samtidig som de sa at det ikke skulle bli tidsreising og at alt var rotet i science. Dette var rimelig troverdig i sesong 1 og opptil sånn rundt sesong 3.. Hvis du leser forum som thefuselage.com om tidligere sesonger så brukte folk evig tid på å lage teorier om alt mulig, og det var fordi de følte at siden produsentene hadde planlagt alt dette så var det verdt å prøve å "knekke nøtten." Dere må huske at da ting som nummerne, smokey, tidsreising, whispers etc ble introdusert, så ble de ikke introdusert som en mekanisme for og fortelle en historie, de ble introdusert som hovedfokusen.. Hvor man skulle fundere på hva de var og hvordan de hang sammen i plottet. Selvom historien ble mer og mer scifi utover sesongene så holdt fortsatt folk på håpet om at det skulle bli en slags forklaring på slutten. Og det var også mye prat fra Locke og andre om at "alt har en purpose" og "alt er planlagt" og svaret som vi fikk på det var at jacob hadde valgt dem fordi de hadde et vanskelig liv. Altså var det ikke noen mening.. Richard ble også fortalt av jacob at alt hadde en mening, og han ble aldri fortalt hva hans mening var. Og det er fordi det ikke ER noen mening. Men uansett.. Med alt dette purpose pratet, sammen med de forskjellige mystiske tingene, så er det ikke rart at fokusen for mange fans blir det den var i begynnelsen.. Flashforwardene i sesong 6 i etterlivet hadde ikke en gang noe med øya å gjøre.. Det de endte opp med å fortelle med serien var at kompiser er viktig, og at døden suger, men at man må leve med det og sette pris på det man har i livet woohoo. Thank you mr obvious. Det som er synd er at serien er ikke noe mer enn en serie.. Den har selv ikke noen forklaringer på hva lyset er, hva smokey er, ja hva noenting er.. Lyset - > Det som driver øya, det som holder den døde smokey lock duden på øya. Smokey - > En man som ble kastet inn i lyset ble tatt over av den svarte røyken, vil du vite at røyken var tilbett i tusenvis av år av de infødte som bodde på øya og kansje? At han oppstod når øya ble laget. Øya ble laget fordi den skulle balansere det som er godt og ondt i verden, røyken oppstod med øya og lyset og var der lenge før broren til Jacob kom til øya. Tenk tilbake til sesong 2, viss øya ble ødelagt ville verden bli ødelagt, og det var smokey som ville blitt satt fri når lyset sloknet. BOM, se alle sesongene igjen.. Sett alle 6 på 1,5 måne nå.. Hjelper virkelig og du fortstår ting litt bedre etterhver. Man glemmer enkelte ting som skjer på 6 sesonger med 45 min. episoder. Lykke Til. Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Har nå latt slutten synke inn hos meg og jeg har fundert og fundert, og jeg har kommet frem til at slutten egentlig ikke var noe særlig bra. Hvorfor? Vel, det er enkelt! I fem sesonger dreide alt seg om øyen og castawaysa. Det var alltid øyen, men i sesong 6 siste episoden, endte de det hele med at Jack dauer og endelig kan alle vennene hans fra øyen også gå videre til neste del av livet osv, osv. Men hva faen, da? Castaways'a havner på en øde øy uti atlanteren som viser seg å være laget av Gud når alt kommer til alt, også ender det hele med at Jack dauer, Kate og de forlater øyen for tredje gang og vi ser de 'move on' i FW? Det er som å drite på et LOST Box-set med season 1-5. Det har egentlig alltid dreid seg om ØYEN og de som er på den, også ender de serien med at castaways'a gjenforenes og klemmer hverandre? Jeg synes det blir litt for dumt, rett og slett. Karakterene fikk en verdig slutt, men øyen fikk det overhodet ikke! Synd å tenke på at jeg aldri kommer til å finne interesse i Smokey igjen når jeg har meg et LOST maraton. Tanken på at det er MiB hele tiden... huff og huff, for en ynkelig karakter. Endret 26. mai 2010 av FredrikH Lenke til kommentar
Engberg Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) @Mahavishnu: Jeg er helt enig i alt du sier, bortsett fra at jeg er fornøyd med forklaringen på the numbers. Jeg er egentlig fornøyd med alle svar vi har fått, selv om jeg ser veldig fram til DVD/BD-settet så vi får svar på enda flere mytologiske spørsmål. @FredrikH: Vi vet ikke noe om Gud skapte the island, vi vet ikke om det er noen gud i Lost heller. Og ja, karakterene fikk en verdig slutt, men det gjorde også øyen, bare at det ikke skjedde i siste episode. Hadde vi fått alle svarene vi fikk angående the island i sesong 6 i siste episode, så ville du vel hvert fornøyd? Se på helheten. Endret 26. mai 2010 av CRWTH 1 Lenke til kommentar
nybb Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg er veldig enig med deg FredrikH. Det blir litt slik at det som var så viktig og mystisk i de første fem sesongene drukner i den slutten vi fikk. Akkurat det er skuffende. Men så elsket jeg hvordan LOST sluttet for karakterene. Føler i ettertid at ingen av dem døde egentlig Gjenforeningen med Claire og Charlie var episk! Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 DVS, episode en av sesong en, alle som var på flyet var dø. Er så enkelt som det. Du formulerer deg ganske uklart. Mener du at alle etter hvert døde og at de deretter kunne "move on", eller mener du at alle allerede var døde i episode 1? Lenke til kommentar
PIN-kode Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg føler også det er mange som virkelig ikke har klart å se hva serien handler om. Serien har aldri vært hovedsakelig om mytologien. Hele verden ser jo på reality-serier på grunn av personene. Derfor er jeg veldig forvirret i måten folk klager over at Lost ikke holder seg til besvarelsene på mytologien i serien. Serien har alltid dreid seg rundt personene/karakterne vi elsker. Jeg synes vi virkelig fikk besvart det vi trengte, med unntak av tallene. Noe jeg kan leve med, fordi som folk burde fått opplyst av å se på Lost, du kan ikke alltid få vite alt. Å et svar leder bare til et nytt spørsmål. Jeg blir kvalm. Det er som å lese et intervju direkte fra skaperne(Darlton) selv, og det er så åpenbart at du har sluuukt alt de har gitt deg av bortforklaringer og unnskyldninger. Det er nesten så jeg lurer på om du rett og slett er ironisk og gjør narr av andre, lignende innlegg skrevet her og på andre forumer, men jeg tviler, og i stedet blir jeg rett og slett kvalm. Hvor er folks kritiske sans blitt av?! Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) DVS, episode en av sesong en, alle som var på flyet var dø. Er så enkelt som det. Du formulerer deg ganske uklart. Mener du at alle etter hvert døde og at de deretter kunne "move on", eller mener du at alle allerede var døde i episode 1? Han mener at alle har vørt døde hele tiden. Som flere andre også tror, inkludert meg selv. Det er lov å tolke det Jack sier som en forklaring for alle, ikke bare for seg selv, ettersom han var lederen. Tragisk nok. Hele serien har de vært "fortapte". Ikke fra hjemmet sitt, men fra livet. Og de måtte revurdere livet sitt før de kunne avslutte det for godt. Ellers var jo slutten helt antiklimatisk, at alle de andre kom seg av øya.... som de allerede har gjort en gang før. Endret 26. mai 2010 av Ramius Lenke til kommentar
Engberg Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) @PIN-kode: Noen fans setter faktisk pris på det de får, spesielt når det er av så høy kvalitet som Lost. @Ramius: Er det seriøst så vanskelig for deg å forstå at de ikke har vært døde hele tiden? Christian sier det så klart at det skal være nesten umulig å misforstå! Skjønner at noen, hvis ikke mange, kan misforstå noe sånt like etter episoden, men herregud, det har gått tre dager siden finalen, og du har enda ikke fattet at de ikke er døde, selv om folk i denne tråden har gjentatt det opptil flere ganger. Og setningen jeg skrev på forrige side som PIN-kode quotet på toppen av denne siden var hovedsaklig rettet mot deg. Endret 26. mai 2010 av CRWTH 1 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 @PIN-kode: Noen fans setter faktisk pris på det de får, spesielt når det er av så høy kvalitet som Lost. @Ramius: Er det seriøst så vanskelig for deg å forstå at de ikke har vært døde hele tiden? Christian sier det så klart at det skal være nesten umulig å misforstå! Skjønner at noen, hvis ikke mange, kan misforstå noe sånt like etter episoden, men herregud, det har gått tre dager siden finalen, og du har enda ikke fattet at de ikke er døde, selv om folk i denne tråden har gjentatt det opptil flere ganger. Og setningen jeg skrev på forrige side som PIN-kode quotet på toppen av denne siden var hovedsaklig rettet mot deg. Er det seriøst vanskelig for deg å forstå at hundrevis av fans sitter igjen med inntrykket av at de alle var døde hele tiden? Dette er det flere ting som indikerer i serien. Det er ingen som bekrefter at DIN TOLKNING er riktig. Og at du siterer Christian er latterlig. Han er en birolle uten noe viktighet i det hele tatt. Hvor mange ganger har vi ikke hørt folk bruke "figment of my imagination" i en settning. Mitt inntrykk er at alle eksterne faktorer fra øya, enten det er Charles Widmore, osv osv, er en fantasi fra en eller flere personer på øya, som har smeltet sammen med de andre. For å sitere Christian, som du liker så godt så "this is a place you made together". 1 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 hundrevis av fans sitter igjen med inntrykket av at de alle var døde hele tiden Hundrevis, ja. På den andre siden så er det mange millioner som har fått med seg at de IKKE var døde hele tiden. 1 Lenke til kommentar
Engberg Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) @Ramius: Det er umulig å diskutere med deg. De døde ikke før de døde, enten de døde på øya eller i resten av verden. EDIT: Og Bradbury har helt rett. Dere som tror at de var døde hele tiden begynner å synke kraftig i antall. Endret 26. mai 2010 av CRWTH 1 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) hundrevis av fans sitter igjen med inntrykket av at de alle var døde hele tiden Hundrevis, ja. På den andre siden så er det mange millioner som har fått med seg at de IKKE var døde hele tiden. Kan du bevise dette? Jeg visste ikke at noen førte kvantitativ forskning på seernes tolkning av Lost. Overalt på flere forumet, ser jeg på hver eneste side om Lost-finalen, at folk tror alle var døde hele tiden. Så her er det nok du som har vanskeligheter med å se ting fra andres perspektiv gitt. Det er umulig å diskutere med deg Du er ikke interessert i å diskutere. Du har en klar agenda om å overtale andre til å tro på din tolkning, framfor andres. Og kildematerialet du siterer i argumentene dine er unyansert og selektivt. Endret 26. mai 2010 av Ramius Lenke til kommentar
Engberg Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 @Ramius: Her er det nok du som er trangsynt gitt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå