Stigma Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 hei, Vet noen om du kan bruke en vanlig ATX strømforsyning til et ITX hovedkort? Så langt jeg kan huske har jeg ikke sett egne ITX strømforsyninger, og connectorene virker å være de samme. Det hadde vært en fordel for et prosjekt jeg tenker på sidne jeg kunne brukt en av de gamle ATX PSuene jeg har liggende. Har noen info om dette? -Stigma Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 ITX er (såvidt jeg har skjønt) bare en formfaktor. Elektrisk er det ATX kompatibelt. Siden ITX kort klarer seg med lite strøm kan de brukes med spesielle strømforsyninger som er for svake til å drive et vanlig ATX kort. Finnes noe info på Wikipedia Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Du kan fint bruke vanlige ATX-forsyninger på ITX-kort. Jeg har siklet litt etter PicoPSU (og 12V adapter) til en liten ønskeboks jeg har lyst på. Den følger samme ATX-standard som alle andre ATX-forsyninger. Bare synd jeg ikke har klart å finne det i Norge. Jeg fant en bilside som solgte det tidligere, men nå har de lagt ned nettbutikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå