Gå til innhold

Medal of Honor - Den store diskusjonstråden!


Anbefalte innlegg

EDIT (Du la til mer): Jeg er uenig i det du sier om feighet. Om ditt lag må plante en bombe, og siste spiller som er i live ikke vil gjøre det, og heller gjemmer seg bak noe og camper, er h*n feig. Da taper dere trolig siden h*n ikke gidder gjøre oppgaven sin.

Jammen det er da langt ifra det vi diskuterer. Da er han jo bare dum, eller kan ikke å spille - eller vet ikke formålet.

Vi snakker ikke om at en spiller sitter alene som en sniper midt på et brett og alle andre er daue. Vi har snakket om hvordan folk ønsker å bruke våpnene sine, og hvorvidt de iløpet av spillet ønsker å være av rushetypen eller campetypen.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT (Du la til mer): Jeg er uenig i det du sier om feighet. Om ditt lag må plante en bombe, og siste spiller som er i live ikke vil gjøre det, og heller gjemmer seg bak noe og camper, er h*n feig. Da taper dere trolig siden h*n ikke gidder gjøre oppgaven sin.

Jammen det er da langt ifra det vi diskuterer. Da er han jo bare dum, eller kan ikke å spille - eller vet ikke formålet.

Vi snakker ikke om at en spiller sitter alene som en sniper midt på et brett og alle andre er daue. Vi har snakket om hvordan folk ønsker å bruke våpnene sine, og hvorvidt de iløpet av spillet ønsker å være av rushetypen eller campetypen.

 

Ikke nødvendigvis en spiller, nei. Men om en, eller flere camper, er det uansett like dumt av dem. Du sier vi ikke diskuterer at en spiller camper? Vi har snakket om at du godtar alle "spillestiler", ikke mye om våpen.. så lenge du camper (med mindre du beskytter bombe etc) vil jeg si du er dum. Ja, har flere ganger "kødda rundt" selv, spilt med en annen på den andre laget og irritert alle, men spiller mest seriøst.

 

Er du det du kaller "rushetypen" vil jeg heller kalle det å være flink. Om du raskt navigerer igjennom kartet og kommer dit du vil, så kan du drepe alle de som er trege.

 

Men jeg er også stor motstander av: last stand, noobtube, matyrdom, juggernaut etc., de er alle "en del" av flere spill (under andre navn i noen), men det betyr ikke det er rettferdig å bruke, men kommer såklart ann på hvilken server.

Lenke til kommentar

Nei, det jeg mente når jeg sa at "det var ikke det vi hadde snakket om" - var at vi hadde ikke snakket om akkurat det å plante en bombe, eller capture the flag eller bomb down osv.

Det er jo klart at i slike modus så nytter det på en måte ikke å campe. Man kan jo alltids campe for å hindre fienden i å plante selvfølgelig - så det er jo avhengig av hvilken side du spiller på. Klart, skal du defuse the bomb, så nytter det ikke å campe.

 

Men det er på en måte umulig å si at det ikke er rettferdig å bruke last stand, noobtube, martyrdom og juggernaut (som f.eks. i COD) - siden disse perksene er tilgjengelig i spillet, og tilgjengelig med samme effekt for alle spillerne. Det er bare opp til den enkelte spiller å avgjøre hva han ønsker å bruke. Dermed kan man heller ikke kalle det urettferdig. Urettferdig er når en spiller har tilgang til en funksjon som ingen andre spillere har.

Nå må man jo selvfølgelig unlocke disse, men etterhvert vil alle ha samme muligheter.

 

Det blir det samme som om man i Monopol hadde bestemt at gaten Ullevål Hageby den fikk ingen lov til å kjøpe fordi den gir så sinnsykt høye leiepriser (og enda verre når den er bebygd med hus/hoteller). Men det er vel ingen som sier dette i Monopol. Alle 4 spilere i Monopol har akkurat lik sjanse til å tilegne seg Ullevål Hageby, og når èn av spillerne har fått tak i den så kan man jo ikke begynne å kalle det for urettferdig fordi nettopp han fikk til å kjøpe den gaten. Det vil jo være helt absurd.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Spilte akkurat en halvtimes økt, og fy faen så røtent det spillet her er.

1. Man dreper med assault rifle fra latterlig lang avstand. Man kan skyte godt i mellom bombeplassene på sector kontroll og likevel sikre seg en kill.

2. En del cheatere. Når man får 15kills hvor alle er headshot, da er det cheating. Spesielt når det fortsetter ut hele økta.

3. Spawn locations suger fortsatt hest

4. Sniping er altfor lett i spillet. Man dør stort sett av 1 shot.

5. Hitbox bugs, man sikter rett på en kar, men neida. Kulene havner bak han.

6. Map layout. USA starter sjeldent på et gunstigt sted og man har ofte bare 1 eller 2 veier å gå og disse er altfor ofte nedcampet av motstanderens campere. Greit nok det. Men ONE SHOT SKAL IKKE GÅ ANN I SPILL OM MAN HAR FULLT LIV.

 

Jeg gleder meg bare mer og mer til CoD: Black Ops nå, for MoH var definitivt et bomkjøp deluxe. Dette spillet tilfredstiller ikke meg i det hele tatt. Nesten ingenting er tilfredstillende i det hele tatt. Og alle feilene over ødelegger et heller godt spill. Skal sies at jeg liker intensiteten i spillet.

 

Jeg er skuffa for jeg hadde store forhåpninger til spillet.

 

 

Og, camping er i mange game moduser ødeleggenes for hele spillet. Man vinner ikke når 6-7 på laget tviholder på sniper rifla. Dette gjelder spesielt på moduser hvor man må gå frem for å vinne

 

Jeg er forsåvidt enig i at det kanskje burde vært en grense for hvor mange snipere som er lov pr. lag. Har flere ganger spilt der jeg tror jeg var den eneste som ikke var sniper. Sier seg selv at evt. objectives er bare å glemme da.

At en klarer å drepe med ett skudd er greit for meg. Hardcore FTW... men at en "sniper" med red dot over vannvittige avstander er litt sært.

 

Personlig så bytter jeg på hvilken klasse jeg spiller og jeg spiller etter det. Når jeg er sniper så prøver jeg finne meg gode strategiske plasser hvor jeg kan hindre det andre laget mest mulig. Du ser på det som camping, jeg ser på det som strategisk tenkning. At jeg har femten headshots på rappen er ikke uvanlig dersom jeg finner de rette plassene eller at det andre laget er helt uvitende om at jeg springer rundt sammen med de. Jeg tar meg gjerne litt lengre tid på å skyte slik at jeg tar de på ett skudd. Da ser de ikke hvilken retning jeg skyter ifra.

 

Liker spillet bedre og bedre, men det er fire ting som irriterer meg grenseløst...

 

1. En kan snipe med hagla om en så vil. Alle våpen duger til sniping

2. Det burde være begrenset med hvor mange snipere som tillates pr. lag.

3. Dersom en har en sjelden gang har en kongerunde med sniper så blir en kicket tvert. Jeg har hatt god anledning tre ganger til å fullføre scorechain, men ikke fått gjort det fordi jeg blir kicket. Dersom det er lagt ut regler mot dette på serveren så følger jeg det selvsagt...

Selv om jeg tar 15HS på rappen så er det selvsagt ikke cheating. Strategisk plassering og tar meg tid så jeg vet jeg treffer.

4. Aldri har jeg blitt TK'et så mye som i dette spillet. Folk som feilplasserer mortar/artillery/m.m.. Folk som ikke husker hvilken side de spiller for... meg inkludert.

Lenke til kommentar

bah.

 

spillet er faktisk bra og i allefall bedre en MW2(personlig mening)

om du ikke klarer å få god K/D ratio uten at du starter i basen din og sniker deg fram for å ambushe folk så synd på deg(generelt sagt til folk som syter over spawn)

vel og merke enkelte gang så spawner for mang på samme plassen over lengre tid og fienden har mer eller mindre full kontroll i 30 sek og tjener mye på det :(

 

blir sjeldnere og sjeldnere jeg er borti sniper lag, men dette kan være pga at jeg har funnet meg 3-5 servere som har mye de faste spillerne.

men selvfølgelig, å komme på et lag med snipere mot et lag som ghar litt av hvert suger balle(virker ikke som om noen på laget bryr seg heller bare man får drept 1 mere enn man dør)

 

at man treffer med automatgevær over lengre distaner er da ikke unaturlig.

treffer meget ofte selv, men da må det til en 3-4 bursts(klikk) før de dør. ser ingen ulogikk i det.

 

har aldri vært borti å bli snipet av en hagle som nevnt over (og har ei aldri testet)

 

synes også at jeg har mange HS, men i forhold til hvor mange jeg dreper så er ikke % andelen høyere en i f.eks. MW2.

 

Må desverre si meg totalt enig i at disse kikkertene med "killstreak rewards" kan være i overkant tunge å treffe der du vil med noen ganger:(

 

har enda ikke skjønt score beregninga, men det får jo bare være.

 

Er personlig meget glad det kommer black ops nå, men er grusomt redd det kommer til å bli MW2 online all over agian.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...