Gå til innhold

Medal of Honor - Den store diskusjonstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøver så hardt jeg bare kan å like dette spillet, men det er bare rett og slett ufattelig kjedelig. Og med så få og kjedelige unlocks i tillegg til katastrofalt dårlig designede maps. Så får jeg vel bare anse mine 400 kroner som tapt og heller se frem mot Black Ops.

 

DICE som tidligere var en av mine favoritt utviklere har skuffet meg veldig nå med den harde konsollfikseringen og mangel på etterstøtte av BC2 og nå MoH. Jeg begynner å bli svært bekymret for BF3.

Lenke til kommentar

Likte spillet jeg. Litt irriterende at det er så mange usynlige vegger og at det tok meg over 1 time å finne ut av hvordan man brukte "hellfire" missiles. Men det er generelt bra underholdning.

 

Spilte igjennom det på medium nå, med nesten bare kniv og pistol. Da har du evig ammo og superrask lading/reload. Spillet er ganske lett, man kan gå gjennom hele spillet på medium ved bare å bruke kniv om man spiller veldig aggressivt. Kan knive 3 personer i en klynge uten å ta imot skudd. Så det blir cover, kniv, cover, kniv, cover, kniv, nesten juks^^ Et bra tips er å fikse litt på kontrollsystemet, sett "knife key" som V istede for det som er standard, X.

Samme greia gjelder Call of Duty Modern Warfare multiplayer. Spilte på en båt med masse konteinere og skarpe kanter(altsa møtes ofte i nærkamp). 1 vs 1. Kniv var mer effektivt enn alt annet. Og i Medal of honor spiller du ofte på slike områder, selv om du er midt oppi høye fjell og store landskap. Grunnet som sagt, usynlige vegger.

Lenke til kommentar

Min lille anmeldelse :)

Har spilt meg igjennom singleplayer campaign nå. Synes dette var bra, dog noe kort. Historien er bra, og mye inspirasjon er nok hentet fra historien om Neil Roberts, Navy Seal soldaten som falt ut av et helikopter oppe i fjellene i Taku Ghar under operasjon Ana Conda i 2002. Samt om de andre Navy Seals som styrtet med samme helikopter etterpå mens de forsøkte å komme han til unnsetning. Og også da om helikopteret med Rangers soldatene som også styrtet der oppe litt senere da de skulle hjelpe Navy Sealene som nå var ille ute og kjøre. Har vanskelig for å tro at historien i Medal of Honor helt tilfeldig ligner såpass på dette scenarioet. Dog, det er en stund siden jeg leste boken.

 

Neil Roberts var den første av totalt 8 amerikanere som falt der oppe under den 17 timer lange episoden. Mange flere ble skadd. Er man interessert i den virkelige historien kan man lese boken, "Robert's Ridge" av Malcolm MacPherson.

 

Ok, nok om historien. Spillmekanisk funker dette rimelig bra. Men det er mye som følger fast skinnegang her. Man kan ikke gå så mye utenfor de stiene spillskaperne har laget. Til gjengjeld blir historien fortalte på den måten spillskaperne ønsket. Kontrollerne er presise (har spilt Xbox 360 versjonen), grafikken bra - dog ikke helt på nivået man har sett Xbox'n har hatt i andre spill. Men noen scener, med lyset, sola, fjellene er virkelig vakre selv om resten av spillet ikke alltid er like detaljrikt. Musikken er drivende og bra - HVIS man ønsker å høre den da. Personlig ville jeg gjerne kunne skrudd den av for å høre lydeffekter og tale bedre.

 

Lydeffektene derimot, i singelplayer... ser mange skryter av de. Men jeg er ikke helt overbevist eller helt fornøyd. (Mulig det er lydanlegget (5.1 oppsett) mitt som ikke er helt på høyde). For selv om det smeller høyt - og mye, så synes jeg det mangler en del av "snerten" i smellene, da spesielt fra innommmende small arms fire som kommer mot en. Selv for 5.56 ammunisjon synes jeg rekylen er litt snau. Greit at trente soldater har et godt rekylopptak, men dette spillet var vel så godt som uten rekyl.

 

Hva så med kampene og AI på fienden? Tja... spillet følger liksom samme oppskrift som tidligere slike spill der det til tider pøses på med fiender for å holde spillerne engasjert med noe. Det er greit nok, realismen blir borte her, og det er et spill tross alt.. Men fienden er vanskelig å se blant sand, steiner og fjell - det er bra. Hoder som går opp og ned så man greit kan "plukke" de... tja... det skjer vel også. Men i blant blir det helt tåpelig der man engasjerer fienden på kloss hold uten at de reagerer så veldig. Men alt i alt greide spillet å engasjere meg i de timene det varte. Faktisk så likte jeg dette mye bedre enn Call of Duty MW 2.

 

Multiplayer - har spilt for lite ennå til gi noen klar mening. Virker artig, men litt mange snipere der ute kanskje?? :-)

 

Singelplayer for meg 8.5/10. Trekk ned fra 10/10 pga kort campaign, noen bugs (blitt sittende fast to ganger, noe AI problemer her og der).

Lenke til kommentar

AK47 er verdens mest brukte våpen, og det våpenet i verden som har tatt mest liv.

 

AKM kunne også vært med, men at AK47 nesten aldri finnes i bruk er ikke sant.

 

 

Ikke i den vestlige verden... Og Medal of Honor omhandler "Afghanistan krigen", hvor den ene part er "vestlig" (USA).

 

Og USA bruker ikke AK-47.. Taliban derimot, bruker det dritet de har til rådighet (Det være en Kar-98 7.92mm Bolt-action fra andre verdens krig, en H&K G-3, AK-47 eller en jævla sabel)

 

Så på slagmarken skulle det MAKSIMUM vært 50% AK-47er... Personlig, så bruker jeg bare M16 (Når jeg spiller Rifleman), fordi jeg ikke kan fordra utseende på AK-47en i spillet.

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar

http://www.medalofhonor.com/blog/2010/10/pc-patch-2

 

PC Patch #2

 

GENERAL

• Fixed the scenario when joining a friend on a password protected server caused a hang

• Ribbons and medals appear on unranked servers

• Jumping and shooting at the same time now affects the ability to be accurate with the weapons

• Added aiming spot in binoculars in hardcore mode

• Holding your breath and moving forward no longer takes you out of scope

• Modifications in weapon behaviour *see weapon tweaks below

• Increased the points needed to win a Domination/TDM game

-- Increased TDM score from 1200 to 1400 points

-- Increased Sector Control score from 1800 to 2600 points

• Decreased accuracy while shooting from the hip

• Cut points from score chain rewards in half

• Addressed the sniper rifle damage to bring the sniper rifle more in line with the other kits

• Increased the amount of recoil and spread *see weapon tweaks below

• Changed immortal time to 1.9 from 1.6 seconds after spawn to prevent the scenario of spawning in the open only to be shot on spawn in

 

WEAPONS

• Assault Rifles

-- Increased recoil

-- Deviation

--- Increased deviation when not zooming

--- Deviation bug fixed (increased while shooting)

-- Lowered close range damage

-- Jumping deviation increased

• Carbines

-- Increased recoil

-- Deviation

--- Increased deviation when not zooming

--- Deviation increses faster than assault rifles

--- Deviation bug fixed (increased while shooting)

-- Jumping deviation increased

• Sniper rifles

-- Headshot does the most damage

-- Less damage from bolt action

--- 2 shots to kill on body from long range

--- 1 shot on body from short range

---- Normal: 8m

---- Ammo 2: 10m

---- Range: 9.6m

-- Increased recoil on semi-automatic

• Soldier

-- Damage by hit point

--- Head

---- Headshots as before

--- Body

---- Body shots as before

--- Arms and legs

---- 20% less damage

Lenke til kommentar

Go dag jeg bare Lurer på en ting,

 

får ikke komme inn på TIER 1 mode, får har ikke Pw, men kor får eg d frå?

funker ikke me samme så jeg bruker på MP :S

 

takk får svar!

 

Jeg brukte samme bruker som på multiplayer.

 

Og måtte skrive inn key først (ikke steam).

 

Men ikke så gøy, føltes helt merkelig i forhold til singleplayer.

Lenke til kommentar

Jippiii :w00t:

post-214581-1287599022,5821_thumb.jpg

 

AK47 er verdens mest brukte våpen, og det våpenet i verden som har tatt mest liv.

 

AKM kunne også vært med, men at AK47 nesten aldri finnes i bruk er ikke sant.

 

 

Ikke i den vestlige verden... Og Medal of Honor omhandler "Afghanistan krigen", hvor den ene part er "vestlig" (USA).

Og den andre er Taliban (OpFor) som bruker AK47... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...