XuserX Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Hei Trenger hjelp til å hente data med mysql, bruker følgende <?php $sql = mysql_query('select link_id, link_title, link_id from links'); echo '<table>'; while($veri = mysql_fetch_assoc($sql)) { echo '<tr>'; echo ' <td>', $veri['link_id'], '</td> <td>', $veri['link_title'], '</td> <td>', $veri['link_rang'], '</td> </tr>'; } echo '</table>'; ?> Med denne koden lister den hele tabellen men jeg er bare ute etter noen få rows. Er det mulighet til å få brukt informasjon fra databasen inn i et tabell utenfor php? (etter ?> ) Eneste jeg trenger fra databasen er "link_rang" kategorien fra noen linjer. Eksempel: Sidenavn.com ("link_rang") Sidenavn2.com ("link_rang") Sidenavn2.com ("link_rang") Sidenavn2.com ("link_rang") Sidenavn er noe jeg legger inn selv men link rang skal komme fra databasen. Takker på forhånd Lenke til kommentar
quantum Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Med denne koden lister den hele tabellen men jeg er bare ute etter noen få rows. da må du bruke WHERE i spørringen, f.eks. select a,b,c from xyzzy WHERE a = 123; tror ikke du får tak i sakene dine utenfor php-space (etter ?>), men det veit de sikkert i php-gruppa. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Tror ikke du kan bruke informajonen utenfor <?php ?> siden det er PHP som gjør MySQL-spørringene for deg. HTML kan såvidt jeg vet ikke bruke informasjon fra PHP, men omvendt fungerer hvis man integrer HTML og PHP. F.eks echo "<select name='sted'><option value=''>Velg noe</option>"; osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå