Gå til innhold

Noen som trener på Tromsø Treningssenter?

Anbefalte innlegg

Hei! Har akkurat tatt dørstokkmila og har meldt meg inn på treningssenter og valget ble Tromsø Treningssenter pga at det tar meg 3min på sykkel å komme meg dit. Jeg er blodfersk innenfor dette og kan pent lite så det hadde vært veldig fint å høre på noen med erfaring innen dette. Jeg fikk en veiledningstime, men han gikk kun gjennom alle "maskinene" som de har, og jeg fikk ingen veiledning med frie vekter. Benkpress, knebøy og andre øvelser jeg ikke kan navnet på ble ikke gjennomgått med andre ord.

Har lest litt på nettet og den røde tråden er jo at alle anbefaler disse "baseøvelsene" som tar flere muskelgrupper i samme slengen, men jeg tør ikke begi meg ut på noe slikt alene uten noen form for kunnskap. Så hvis du trener der og kunne tenke deg å gi litt veiledning til en 25 år gammel mann som kan minne om Gummi Tarzan må du gjerne ta kontakt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer!

Jeg trener ikke i Tromsø, men kan anbefale ferdiglagde program som «Release Your Potential» eller «Stonglifts 5x5». Det er dog ikke en dum ting å trene med apparater i 2 ukers tid først, slik at kroppen blir vant med litt påkjenning. Basisøvelser og frivekter krever litt av støttemuskulaturen i tillegg til styrke i hovedmusklene, etter min erfaring har det gått best å «tørrtrene» litt med apparater for å få inn følelsen.

Være ikke redd for å spørre de eldre «bolegutta» om litt hjelp når du trener. Disse kara er ofte meget interessert i hva de driver med, og har lang erfaring de er villig til å dele. På tn.no finner du også en del videoer som beskriver øvelsene, disse kan være til dog hjelp.

Lykke til!

Endret av cbastus
Lenke til kommentar

Har aldri prøvd Tromsø Treningssenter, men går på Spark bak Nerstranda senter. Stort sett samme pris, ekstremt nytt treningsutstyr og nøkkelkort så man slipper å komme når det er masse folk. ;)

Har du et mål med treningen? Dersom du trener for å øke i musklatur burde du skaffe deg kunnskaper om kosthold. Det er for mange som ikke bryr seg om kostholdet i forbindelse med trening, så det ender opp med at de gir seg tidlig.

Dessuten støtter jeg RYP-programmet. Det består stort sett kun av baseøvelser. Kombinert med mye protein, kalorioverskudd og tung trening skal jeg love deg at resultatene kommer. :)

Lenke til kommentar

Leste om RYP-programmet i går og det så veldig aktuelt ut for meg siden det var såpass greit forklart hva man burde gjøre, så jeg tror jeg skal prøve meg på den. Hadde første treningsøkt nå onsdag som var og jeg er ganske støl i hele kroppen i skrivende stund. Tenker det er en fase alle må gjennom når man har vært slappfisk i flere år. Skulle egentlig dra å trene i dag også, men droppet det siden det er ubehagelig å bare kle på seg sokker :blush:

Målet mitt med treningen er å legge på meg noen kilo som ikke henger over beltespennen. Prøvde å spise meg opp i vekt i fjor, men det endte med at det stort sett bare var magen som ble større. Var en jente på byen for en stund siden som sa at hvis jeg hadde hatt litt muskler så hadde jeg vært kjempekjekk, en av delene som satt fart på planene mine om å begynne med styrketrening :wee:

Er vel kostholdet mitt som det må jobbes mest med siden jeg har en tendens til å spise 3 store måltider i løpet av en dag fremfor flere mindre. Spiser sånn høvelig sunt nå sammenlignet med det jeg gjorde før, spiser mye mer frukt&grønt for tiden kombinert med skikkelig middag. Problemet er nok at jeg spiser altfor lite av dette i løpet av dagen, blir småengstelig når jeg ser hvor mye mat enkelte av dere dytter i dere. Det dere spiser i løpet av en dag kan være det jeg spiser i løpet av to, så dette kan bli en utfordring. Er veldig glad i lister over ting man burde gjøre så man slipper å tenke så mye selv, men har ikke funnet noe "kostholdsprogram" jeg kan følge enda.

Lenke til kommentar

I RYP-heftet er det et kapittel om kosthold med en grei plan man kan følge. Det viktigste er vel å være litt konsekvent med hva en gjør. Husk også å hvile nok når du kommer ordentlig i gang med «byggingen», 8-9 timer søvn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...